Do czasu rozpoczęcia prac rozwiązania na ul. Obozowej były dla pieszych bardzo nieprzyjazne. Aby przejść na drugą stronę ulicy, musieli pokonać na raz obie jezdnie i torowisko tramwajowe. Musieli też nieco baczniej rozejrzeć się przed wkroczeniem na pasy, bo szerokość jednopasmowej jezdni skłaniała część kierowców do wyprzedzania. Sprawy nie ułatwiały też przystanki tramwajowe, gdzie – ze względu na brak peronów przystankowych – wsiada i wysiada się z tramwaju wprost na jezdnię.
Bezpieczeństwo na drogach to nasz priorytet, więc przygotowaliśmy rozwiązanie doraźne do czasu generalnej przebudowy ulicy. Była nim budowa azyli dla pieszych przy wszystkich pięciu przejściach bez sygnalizacji świetlnej pomiędzy ul. Księcia Janusza a al. Prymasa Tysiąclecia: przy przystanku Dalibora (2 przejścia) i Magistracka (2 przejścia) oraz przy ul. Majakowskiego.
Każde z przejść zyskało dwie wysepki oddzielające jezdnię od torowiska. Dzięki temu piesi mogą pokonywać przejścia na raty, zaś one same stały się krótsze – jezdnia w ich rejonie liczy 3,5 metra szerokości. Na skrajach wysepek wstawiliśmy słupki, by informowały o nich kierowców. Wyznaczyliśmy też martwe strefy przy powstałych azylach.
Ostatnim etapem był montaż wyspowych progów zwalniających. Ulokowaliśmy je w czterech miejscach – przed przejściami dla pieszych przed skrzyżowaniami ul. Obozowej z ulicami Dalibora i Ciołka oraz Długomiłą i Magistracką. Zamontowaliśmy je „wklejając” w asfalt, aby były bardziej delikatne dla zawieszenia samochodów.
Przy okazji poprawiliśmy też bezpieczeństwo na przejściu przez ul. Ciołka u zbiegu z Obozową. W miejscu lewoskrętu wyznaczyliśmy martwą strefę dzielącą ruch w obu kierunkach, a na jej końcu – przed zebrą – zamontowaliśmy wyspę. Po zmianie skręt w lewo nadal jest możliwy, a odbywa się z pasa przeznaczonego dotąd tylko do skrętu w prawo.
Jak pokazuje załączony poniżej film, po wprowadzonych przez nas zmianach ruch na ul. Obozowej odbywa się płynnie, zaś bezpieczeństwo pieszych znacznie się poprawiło.