Na odcinku od ul. Łabiszyńskiej do stacji metra „Bródno” wykonaliśmy obie jezdnie. Chcemy, aby jeszcze w pierwszej połowie września wprowadzona została czasowa organizacja ruchu, która umożliwi przejezdność w kierunku ul. Rembielińskiej. Równocześnie w tym miejscu trwa budowa chodnika i drogi dla rowerów. W trakcie jest również wykonanie peronu przystankowego.
Na odcinku od ul. Chodeckiej do wjazdu do szpitala Bródnowskiego zamontowaliśmy krawężniki na jezdni południowej, a na odcinku od wjazdu do szpitala do stacji „Kondratowicza” ułożyliśmy już asfalt.
Jednocześnie trwają prace związane z budową chodnika na odcinku od ul. Łabiszyńskiej do ul. Chodeckiej. Częściowo położono już płyty betonowe (bliżej Łabiszyńskiej), na pozostałym odcinku trwa korytowanie i ustawianie obrzeży.
Kompleksowa przebudowa
Bardzo zależy nam, aby mieszkańcy mogli komfortowo dojechać transportem publicznym do nowych stacji metra. Właśnie dlatego harmonogram prac układany był w ten sposób, aby wraz z otwarciem metra, ul. Kondratowicza była częściowo przejezdna.
Należy jednak pamiętać, że prowadzone na ul. Kondratowicza prace nie ograniczają się wyłącznie do wymiany nawierzchni jezdni. To w praktyce budowa tej rozległej ulicy w zupełnie nowej odsłonie. Nowe będą chodniki, oświetlenie (282 latarnie LED) i zieleń (ok. 500 drzew zasadzonych przez ZDM i ok. 200 zasadzonych przez Metro uzupełni ok. 300, które rosną tam obecnie). Zamontowane zostaną też sygnalizacje świetlne w pięciu lokalizacjach: na skrzyżowaniach z ul. Łabiszyńską i ul. Chodecką, na wjeździe pod Mazowiecki Szpital Bródnowski, a także na dwóch przejściach dla pieszych.
Zakres prac jest więc bardzo szeroki, dlatego przeprowadzamy je etapami.