Przypomnijmy, na ten właśnie cel Rada Warszawy przyznała nam 10 mln zł. Pierwszym etap prac jest wykonanie dokumentacji projektowej. Potem przystąpimy do prac w terenie (przewidziane są na 2017 rok).
Dokumenty w przetargu można składać do 3 stycznia 2017 roku. Wybrany wykonawca będzie miał 8 miesięcy na zrealizowanie zadania. Wiosną projekt zostanie poddany konsultacjom społecznym.
Co się zmieni?
W ramach robót tzw. „obwodnica Targówka” zmieni się nie do poznania. Wyremontowane zostaną zniszczone chodniki, które pamiętają jeszcze czasy budowy osiedla Targówek. Na całym ciągu powstaną wydzielone drogi dla rowerów, które zastąpią pasy rowerowe, zlikwidowane na czas budowy metra. Na jezdni wyznaczymy pas do parkowania – to rekompensata za liczne parkingi społeczne, zlikwidowane w związku z budową metra. Jezdnie i chodniki zostaną oświetlone nowymi latarniami. Na całym ciągu pojawi się atrakcyjna zieleń miejska: drzewa i krzewy.
Inwestycja jest możliwa dzięki współpracy ZDM z władzami dzielnicy Targówek i radnymi Komisji Infrastruktury i Inwestycji, z którymi wspólnie zabiegaliśmy o przyznanie środków.
Zmiany w ciągu ulic Ossowskiego, Handlowej, Myszkowskiej i Pratulińskiej poprawią komfort mieszkańców okolicznych osiedli oraz bezpieczeństwo ruchu w tym rejonie.