Frezowanie starego asfaltu i układanie nowego przeprowadziliśmy na ok. 150-metrowych odcinkach Al. Jerozolimskich od ronda w kierunkach wschodnim i zachodnim, a także na wlotach ulic Poznańskiej i Nowogrodzkiej. Aby zwiększyć trwałość wymienionej nawierzchni i zabezpieczyć ją przed osiadaniem, między warstwami wiążącą a ścieralną ułożyliśmy specjalną siatkę z włókna szklanego. Prace w niedzielę wieczorem zakończyło malowanie oznakowania poziomego oraz usunięcie znaków pionowych i wygrodzeń, ustawionych w związku z objazdem.
Asfaltowanie było jednym z ostatnich etapów przebudowy ronda. Do tej pory roboty wiązały się z poszerzeniem peronów przystanków tramwajowych, które zostały wydłużone i łączą się z czterema nowymi naziemnymi przejściami dla pieszych. Wyznaczyliśmy je w następujących lokalizacjach:
- przez ul. Marszałkowską po północnej stronie, przy ul. Widok,
- przez Al. Jerozolimskie po zachodniej stronie, na wysokości ul. Poznańskiej,
- przez ul. Marszałkowską po południowej stronie, na wysokości ul. Nowogrodzkiej,
- przez Al. Jerozolimskie po wschodniej stronie, na wysokości ul. Parkingowej.
Pasy widać na ul. Marszałkowskiej, na Al. Jerozolimskich zostaną wymalowane w ciągu najbliższych dni. Na trzech z czterech zebr pulsuje na żółto sygnalizacja świetlna, jedynie po wschodniej stronie Alej wciąż trwa montaż świateł. Docelowo zostaną uruchomione tuż przed zakończeniem realizacji inwestycji. Prace, które pozostały, będą polegały m.in. na usuwaniu resztek materiałów z placu budowy i zapewnieniu odpowiednich warunków nowym roślinom. Ich sadzenie jest już finalizowane – narożniki ronda i pasy między jezdniami są wzbogacane ostatnimi sztukami krzewów i bylin. Wcześniej posadziliśmy ok. 60 drzew na płycie centralnej ronda i wokół niego.
Przy przejściach przez ul. Marszałkowską oraz przez Al. Jerozolimskie po zachodniej stronie utworzymy przejazdy rowerowe. Widać już miejsca, w których staną się widoczne po ostatnim malowaniu oznakowania poziomego. Na razie trwa budowa drogi dla rowerów, a roboty z tym związane prowadzone są na zachód od głównego wyjścia ze stacji metra Centrum. Ścieżka już została podpięta do tej, która w zeszłym roku powstała wzdłuż pl. Defilad od ul. Świętokrzyskiej. Teraz trwa jej wyznaczanie na pasażu Wisławy Szymborskiej w rejonie wschodniego wejścia do stacji kolejowej Warszawa Śródmieście.
Dzięki tym zmianom osoby z niepełnosprawnościami, seniorzy i opiekunowie z maluchami w wózkach wygodnie i bezpiecznie przedostaną się na drugą stronę jezdni, a pasażerowie nie będą musieli schodzić do podziemi, by wydostać się z przystanku. Przejścia zostaną otwarte w maju i rejon ronda stanie się bardziej dostępny niż do tej pory.
Zmiany na rondzie Dmowskiego to jeden z elementów Nowego Centrum Warszawy – spójnego programu, który ma uczynić tę część miasta zrównoważoną, przyjazną i dostępną dla wszystkich.