Ciąg ulic Rudnickiego-Perzyńskiego-Podczaszyńskiego łączy osiedla Piaski, Słodowiec i Stare Bielany. Dla mieszkających we wschodnim rejonie ul. Maczka stanowi wygodny dojazd do stacji metra Słodowiec i dalej do ul. Podleśnej m.in. pod Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej. Nawierzchnia tych dróg jest już jednak zużyta, a na komfort podróżowania wpływa także obowiązująca na skrzyżowaniach organizacja ruchu. W ramach przygotowanej przez nas inwestycji największą zmianę czeka skrzyżowanie ulic Rudnickiego i Kochanowskiego.
Starą i wyeksploatowaną sygnalizację świetlną zastąpi rondo turbinowe. Pomiędzy Maczka a Marymoncką powstaną trzy nowe przejścia dla pieszych: na ul. Rudnickiego przy wjeździe do myjni, na wysokości budynku Perzyńskiego 14D i przy skrzyżowaniu z ul. Staffa. Pozostałe przejścia bez sygnalizacji wyposażone zostaną w azyle. Po zachodniej stronie ul. Podczaszyńskiego parkowanie będzie przeniesione z chodnika na jezdnię. Ciągi piesze zostaną wyremontowane, podobnie jak przystanki autobusowe.
W ramach prac uporządkowane zostanie także parkowanie na dwóch placach postojowych przy ul. Rudnickiego. Na obu do dyspozycji kierowców będzie łącznie 50 miejsc, w tym 4 niebieskie „koperty”.
Dzięki inwestycji cykliści zyskają wygodną, asfaltową drogę dla rowerów, przebiegającą na całym ciągu ulic po wschodniej stronie jezdni. W tym celu powstanie m. in. nowy odcinek drogi wzdłuż ul. Rudnickiego i komplet przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu z ul. Broniewskiego. Przejazdy i przejścia przez mniejsze uliczki będą wyniesione do poziomu chodnika.
Zmiany będą dotyczyć również zieleni. Przybędzie kilkadziesiąt drzew oraz ponad 3 tys. krzewów. Przy skrzyżowaniach, łukach i zjazdach oraz przy rondzie ulice upiększy roślinność niska, niezasłaniająca widoczności. Więcej o planowanych zmianach można przeczytać tutaj.
Termin zakończenia całości inwestycji to maj 2023 roku.
Początek prac
Pierwsze prace rozpoczną się w czwartek, 1 września, od godz. 7.00. Prowadzone będą po wschodniej stronie ul. Podczaszyńskiego, od ul. Marymonckiej do Żeromskiego. Swoim zakresem obejmą budowę drogi dla rowerów i chodników (lub wymianę nawierzchni na już istniejących). Przez cały czas trwania prac ruch pieszy zostanie utrzymany na sąsiednich chodnikach.
Aktualizacja – lato 2023
W toku prowadzonych prac niezbędna okazała się aktualizacja różnych elementów projektu przebudowy. Niektórych robót co do zasady nie można było też toczyć w sezonie zimowych (m.in. prac związanych z zabezpieczeniem sieci ciepłowniczej). Te przyczyny złożyły się na konieczność określenia nowego terminu ukończenia inwestycji.
Etap aktualizacji dokumentacji już się zakończył. Wypracowane zostało też porozumienie z wykonawcą co do zakresu i terminu prac dodatkowych. Podpisany został aneks do umowy, a roboty toczą się według zakutalizowanej dokumentacji Inwestycja rozumiana jako całość zakończyć się powinna nie później niż do początków grudnia 2023 roku. Przy czym razem z wykonawcą będziemy dążyć, aby utrudnienia drogowe ustępowały sukcesywnie jeszcze przed tym terminem. W ciągu wakacji na Bielanach została wyremontowana nawierzchnia ulic Perzyńskiego oraz Nocznickiego. Przed początkiem roku szkolnego nową nawierzchnię otrzyma też ulica Podczaszyńskiego.
Mamy nadzieję, że dobry i trwały efekt prac wynagrodzi przejściowe niedogodności, które są nieuniknionym elementem tak dużych inwestycji drogowych.
Projekt stałej organizacji ruchu po przebudowie
Rudnickiego-Perzyńskiego-Podczaszyńskiego - SOR ZDM aktualizacja 2023
wersja zaktualizowana (lato 2023)