Wybudowany ponad 50 lat temu wiadukt jest już mocno nadgryziony zębem czasu. Do tej pory z obiektu korzystali kierowcy samochodów osobowych i ciężarowych, ale też rowerzyści i piesi. Pogarszający się stan techniczny doprowadził do konieczności zwężenia jezdni oraz ograniczenia w ruchu dla pojazdów przekraczających 15 ton.
Ponieważ przeprawa powstała w czasach, kiedy budowniczowie nie mieli jeszcze do dyspozycji wysokiej jakości materiałów, przez pół wieku użytkowania uległa na tyle dużej degradacji, że jej remont stał się nieopłacalny. Dlatego zostanie zburzona i wybudowana od nowa. Dzięki temu zapewnimy długoletnie i bezpieczne użytkowanie obiektu wszystkim uczestnikom ruchu.
Bardzo korzystna oferta
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu, opiewającą na 12 190 510,56 zł, złożyło Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty Sp. z o.o Budownictwo sp. k. Budżet zarezerwowany na przeprowadzenie prac był aż 4 mln zł wyższy, co oznacza, że uda nam się zaoszczędzić sporą sumę pieniędzy.
Po planowanej przebudowie wiadukt usadowiony będzie na solidnej żelbetowej ramie. Dotychczas konstrukcję nośną stanowiły prefabrykowane belki strunobetonowe typu „Płońsk” w trójprzęsłowym wolnopodpartym układzie. Wykonane zostaną też równe, szerokie i wygodne chodniki o szerokości 4 m. Rowerzyści, tak jak do tej pory, będą mogli korzystać ze specjalnie wyznaczonego, szerokiego na ponad 2 m pasa. Na przebudowie zyskają również kierowcy – nowa konstrukcja uniesie nawet najcięższe pojazdy, a każdy z pasów będzie miał 3,5 m szerokości. Odnowiona zostanie również infrastruktura towarzysząca i dojazdy.
W technologii budowy zakładamy wykonanie obiektu połowami przy zastosowaniu podpór tymczasowych.
Teraz będziemy przygotowywać się do podpisania umowy. Wykonawca na zrealizowania zadania będzie miał 45 tygodni.
Gruntowna przebudowa wiaduktu możliwa jest dzięki Radzie m.st. Warszawy, która wiosną na jednej z sesji przyznała nam dodatkowe pieniądze na realizację takiej inwestycji.