Przebudowa wiaduktu na Marywilskiej. Wpłynęły cztery oferty - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Menu główne

23-06-2022

Przebudowa wiaduktu na Marywilskiej. Wpłynęły cztery oferty

Cztery firmy są zainteresowane przebudową wiaduktu w ciągu ul. Marywilskiej na odcinku między ulicami Smugową a Kupiecką. Złożone w przetargu oferty zawierają się w przedziale od 12,1 do 16,9 mln zł brutto. Propozycje już zaczęliśmy analizować. Wybrany wykonawca zburzy obiekt i wybuduje od nowa.

Oferty nadesłały firmy Intop Warszawa (14 mln 699 tys. 850 zł brutto), Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Wysowa (16 mln 998 tys. 170 zł brutto), Strabag (14 mln 231 tys. 100 zł brutto) i Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „Mosty” (12 mln 190 tys. 510 zł brutto). Propozycje są korzystne – aż trzy poniżej naszego kosztorysu, a jedna nieznacznie go przekracza. Rozstrzygnięcie przetargu powinno nastąpić w wakacje, a firma, która zostanie wybrana, na realizację powierzonego zadania będzie miała 45 tygodni od dnia zawarcia umowy.

Wybudowany ponad 50 lat temu wiadukt jest już mocno nadgryziony zębem czasu. Do tej pory z obiektu korzystali kierowcy samochodów osobowych i ciężarowych, ale też rowerzyści i piesi. Pogarszający się stan techniczny doprowadził do konieczności zwężenia jezdni oraz ograniczenia w ruchu dla pojazdów przekraczających 15 ton.

Ponieważ przeprawa powstała w czasach, kiedy budowniczowie nie mieli jeszcze do dyspozycji wysokiej jakości materiałów, przez pół wieku użytkowania uległa na tyle dużej degradacji, że jej remont stał się nieopłacalny. Dlatego zostanie zburzona i wybudowana od nowa. Dzięki temu zapewnimy długoletnie i bezpieczne użytkowanie obiektu wszystkim uczestnikom ruchu.

Po planowanej przebudowie wiadukt usadowiony będzie na solidnej żelbetowej ramie. Dotychczas konstrukcję nośną stanowiły prefabrykowane belki strunobetonowe typu „Płońsk” w trójprzęsłowym wolnopodpartym układzie. Wykonane zostaną też równe, szerokie i wygodne chodniki o szerokości 4 m. Rowerzyści, tak jak do tej pory, będą mogli korzystać ze specjalnie wyznaczonego, szerokiego na ponad 2 m pasa. Na przebudowie zyskają również kierowcy – nowa konstrukcja uniesie nawet najcięższe pojazdy, a każdy z pasów będzie miał 3,5 m szerokości. Odnowiona zostanie również infrastruktura towarzysząca i dojazdy.

W technologii budowy zakładamy wykonanie obiektu połowami przy zastosowaniu podpór tymczasowych.

Gruntowna przebudowa wiaduktu możliwa jest dzięki Radzie m.st. Warszawy, która wiosną na jednej z sesji przyznała nam dodatkowe pieniądze na realizację takiej inwestycji.

Pliki do pobrania

Powered by Projectic.pl