Droga dla rowerów wzdłuż al. Jana Pawła II między ulicami Nowolipki a Anielewicza powstała jeszcze w 1999 roku. To stara trasa, której nawierzchnia składa się z kostki brukowej. Teraz czekają ją zmiany. Właśnie otworzyliśmy oferty w przetargu na jej przebudowę. Chętnych do tego zadania było 5 firm. Ostatecznie wybraliśmy ofertę firmy TIT Bruk opiewającą na ponad 1,2 mln zł. Teraz pozostało podpisać umowę z wybranym wykonawcą, który od tego momentu będzie miał 60 dni na wykonanie prac.
Nowa nawierzchnia i więcej
W ramach przebudowy zmieni się przede wszystkim nawierzchnia drogi. Starą i zniszczoną kostkę zastąpi asfalt. To dziś już standard na budowanych, przebudowywanych i remontowanych przez nas drogach dla rowerów. To zapewne najbardziej wyczekiwana przez rowerzystów korzystających z tej trasy zmiana, ale niejedyna.
Przebudowa obejmie również przejazd rowerowy przez al. Jana Pawła II na skrzyżowaniu z ul. Nowolipki. Tam również pojawi się nawierzchnia bitumiczna. Ponadto zmieni się geometria łuków łączących drogę z przejazdem, które zostaną także poszerzone. Poszerzony zostanie także przejazd przez ul. Dzielną.
Wzdłuż przebudowywanej drogi powstanie pas oddzielający ją od chodnika. Na skrzyżowaniu al. Jana Pawła z ul. Nowolipki będzie się składał z kostki kamiennej, natomiast dalej w kierunku ul. Anielewicza będzie miał już formę trawnika. Dzięki temu nie tylko poprawi się bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ale zniknie nadmiar betonu. Zwłaszcza na odcinku między ulicami Dzielną a Pawią, gdzie pas ten będzie szerszy i połączy się z już istniejącym pasem zieleni ciągnącym się do ul. Anielewicza.
Zmiany także na chodnikach
Więcej zieleni pojawi się również w północno-wschodnim narożniku skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Nowolipki. W pobliżu przejścia dla pieszych zaplanowaliśmy rozpłytowania. Rozbiórkę czeka też fragment chodnika przy przejściu dla pieszych w południowo-wschodnim narożniku skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Anielewicza.
Wspomniany fragment chodnika znajduje się po zachodniej stronie drogi dla rowerów. Prowadzi do niego łącznik od chodnika bliżej zabudowań. Sam łącznik pozostanie (zostanie natomiast częściowo rozpłytowany), a po wschodniej stronie drogi dla rowerów powstanie nowy chodnik z dojściem do przejścia przez ul. Anielewicza i pobliskiej stacji Veturilo.
Rowerem po Warszawie
Rower to coraz popularniejszy środek transportu wśród warszawiaków. Dlatego ważna jest nie tylko budowa nowych tras rowerowych, ale również utrzymanie już istniejących. W Warszawie mamy już blisko 800 km różnego rodzaju tras rowerowych. Wśród nich zdecydowana większość to właśnie drogi dla rowerów.
Poza przebudową drogi wzdłuż al. Jana Pawła II w najbliższym czasie zajmiemy się również drogą wzdłuż ul. Broniewskiego między ul. Romaszewskiego a al. Armii Krajowej. Właśnie trwa przetarg na przebudowę trasy oraz remont pobliskiego chodnika w ramach projektu z budżetu obywatelskiego. Na oferty czekamy do 24 września.
Niedługo rozpoczną się z kolei prace nad przebudową drogi dla rowerów oraz remontem chodnika wzdłuż ul. Racławickiej. To również projekt z budżetu obywatelskiego. W pierwszej połowie września podpisaliśmy umowę z wykonawcą. Roboty obejmą mniej więcej kilometrowy odcinek od ul. Żwirki i Wigury do ul. Balonowej.