Oferty złożyło dwóch wykonawców. Najkorzystniejszą cenowo ofertę przedstawiła firma IDS – BUD S.A., na kwotę 23 923 500,00 zł brutto, drugą – firma Planeta sp. z o.o. na kwotę 29 438 020,70 zł. Obie firmy zadeklarowały też 60-miesięczny okres gwarancji. Opracowany przez nas kosztorys inwestorski zakładał wartość prac na poziomie 27,3 mln zł brutto. Obecnie nie posiadamy całej kwoty na zaplanowane prace, w związku z tym zwróciliśmy się już do Rady Warszawy o dodatkowe środki na tę inwestycję. Radni podejmą decyzję w tej sprawie na marcowej sesji. Jeśli radni przychylą się do naszej prośby, będziemy mogli rozstrzygnąć przetarg i przystąpić do prac w terenie. Wyłoniony wykonawca będzie miał za zadanie wykonać roboty do listopada 2018 r.
Projekt przebudowy to wspólna inicjatywa ZDM oraz dzielnicy Targówek, mająca na celu rewitalizację przestrzeni publicznej w obszarze bliskiego sąsiedztwa budowanych stacji metra. Powstawał przy aktywnym zaangażowaniu mieszkańców, radnych dzielnicy oraz m.st. Warszawy, na czele z przewodniczącą komisji infrastruktury, Iwoną Wujastyk.
Co się zmieni?
Projekt zakłada spore zmiany w organizacji ruchu. Na jezdni zostanie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, zaś pozostałą przestrzeń wykorzystamy do wyznaczenia miejsc postojowych. W sumie w ten sposób wyznaczonych będzie 140 miejsc do parkowania. Istniejące skrzyżowania ul. Handlowej z ul. Gorzykowską, ul. Pratulińską i Kołową zostaną przebudowane na ronda. Wyznaczymy nowe przejścia dla pieszych przez ul. Handlową (między ul. Lusińską a ul. Kołową, przy ul. Lusińskiej, ul. Mokrej i ul. Szczepanika) i przez ul. Myszkowską (przy ul. Hodowlanej). Wszystkie przejścia będą wyposażone w azyle. Poprawi się zatem bezpieczeństwo, zostanie uspokojony ruch oraz zwiększy się liczba miejsc parkingowych.
Wyremontowane zostaną zniszczone chodniki, które pamiętają jeszcze czasy budowy osiedla Targówek. Łącznie ułożymy ponad 20 tys. m kw. płyt chodnikowych. Na całym ciągu powstaną wydzielone drogi dla rowerów o długości ponad 3 km a także pierwsza po prawej stronie Wisły ścieżka biegowa o nawierzchni nieutwardzonej. Ustawimy również kilkanaście nowych ławek i kilkadziesiąt stojaków na rowery. Jezdnie i chodniki zostaną oświetlone nowymi latarniami, na których zainstalujemy ponad 400 opraw oświetleniowych typu LED. Na całym ciągu pojawi się atrakcyjna zieleń miejska. Posadzimy 211 nowych drzew: głównie klony, jesiony, graby i brzozy. Urządzimy również zieleń niską – w sumie 28 tys. krzewów tawuły, śnieguliczki, róży, forsycji, pięciorników i innych gatunków.
Dziś tzw. obwodnica Targówka jest objęta czasową organizacją ruchu związaną z budową II linii metra. Z tego powodu zablokowany jest przejazd ul. Pratulińską i Ossowskiego. Wykonawca metra ma obowiązek odtworzyć obszar zajęty pod budowę stacji. Równocześnie planujemy znacznie większe zmiany na całym ciągu ulic Ossowskiego, Handlowej i Myszkowskiej, a także na ul. Gorzykowskiej i Kołowej.