Przejście przez al. Krakowską z nową sygnalizacją - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Menu główne

12-05-2022

Przejście przez al. Krakowską z nową sygnalizacją

Zakończyliśmy budowę sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez al. Krakowską przy ul. Tapicerskiej. Przeprowadzone zmiany są zgodne z zaleceniami audytu bezpieczeństwa przejść dla pieszych - zebra w tym miejscu otrzymała najniższą możliwą ocenę.

Zmiany poprawiające bezpieczeństwo uczestników ruchu wprowadzamy konsekwentnie od wielu lat – dzięki kompleksowemu audytowi nieosygnalizowanych przejść dla pieszych, wiemy, gdzie należy zrobić to w pierwszej kolejności. Przejście przez al. Krakowską przy ul. Tapicerskiej otrzymało notę 0 (w skali 0-5). Audytorzy zwrócili uwagę na znaczne prędkości rozwijane przez samochody na długim, prostym odcinku drogi i brak elementów infrastruktury, które uniemożliwiałyby poruszanie się kierowcom zbyt szybko. Piesi w tym miejscu mieli do pokonania dwukrotnie trzy pasy ruchu oraz torowisko.

Teraz przejścia wyposażone zostały w nowoczesną sygnalizację świetlną  z automatyczną detekcją pieszych i pojazdów. Dodatkowo wymieniliśmy płyty chodnikowe i położyliśmy brakujące płyty z wypustkami dla osób niewidomych i niedowidzących. Ponadto wzdłuż przejścia przez ul. Tapicerską wytyczyliśmy przejazdy rowerowe.

Modernizacje, budowy i projekty

Na 2022 r. „sygnalizacyjnych” inwestycji zaplanowano znacznie więcej. Światła powstaną na przejściach dla pieszych przez ul. B. Czecha (przy ulicach Wawerskiej i H. Wierzchowskiego) i przez ul. Żegańską (w rejonie posesji 22c). Już natomiast sterują ruchem, po uruchomieniu kilka dni temu, na dwóch przejściach dla pieszych przez ul. I. Gandhi: przy ulicach L. Hirszfelda i L. Teligi. Natomiast w połowie kwietnia zakończyliśmy modernizację świateł na skrzyżowaniu al. Sikorskiego z ul. Czarnomorską i na wlocie ul. Pory.

Ponadto w kwietniu ogłosiliśmy przetarg na projektowanie nowych sygnalizacji świetlnych, które chcemy wybudować w 14 lokalizacjach, choć zapewne powstaną już w kolejnym roku. Chodzi o 4 przejścia dla pieszych przez jezdnię i 10 skrzyżowań z zebrami. Na liście znalazły się zarówno przejścia przez szerokie, ruchliwe i dwujezdniowe arterie, jak i te przez ulice o charakterze bardziej lokalnym, ale w sąsiedztwie wielu sklepów, szkół i budynków użyteczności publicznej.

Powered by Projectic.pl