Przetarg na projektowanie trzech ulic i skrzyżowania – wpłynęły oferty - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

10-08-2022

Przetarg na projektowanie trzech ulic i skrzyżowania – wpłynęły oferty

Łącznie cztery firmy zgłosiły się w przetargu na zaprojektowanie nowego wyglądu odcinków ulic S. Okrzei i Kruczej oraz al. Solidarności razem z fragmentem ul. Leszno, a także skrzyżowania ulic Chodeckiej i Matki Teresy z Kalkuty. Rozpoczęliśmy już analizę ofert.

Widok na centrum Warszawy z prawego brzegu Wisły uchwycony z drona.

Przetarg podzieliliśmy na cztery części. Każda dotyczyła innej ulicy. Chęć zaprojektowania ul. S. Okrzei (na całej długości) wyraziły firmy Meritum Projekt i Palmett, które zaoferowały odpowiednio 885,6 tys. zł i 948,8 tys. zł. Ciągiem al. Solidarności i ul. Leszno w nowym wydaniu między al. Jana Pawła II a ul. Okopową zainteresowały się Azet i Meritum Projekt, proponując odpowiednio 398,5 tys. zł i 861 tys. zł. Skrzyżowanie ulic Chodeckiej i Matki Teresy z Kalkuty zamierzają wziąć pod lupę trzy firmy – Azet (306,3 tys. zł), Kom-projekt (370,2 tys. zł) i Meritum Projekt (602,7 tys. zł). Z kolei do nowego wyglądu ul. Kruczej (między Al. Jerozolimskimi a ul. Piękną) chce przyczynić się Meritum Projekt za kwotę 1 mln 537,5 tys. zł. Ta oferta jest jednak zbyt wysoka i przetarg w tej części będziemy musieli powtórzyć. Sprawdzanie i ocena pozostałych ofert już się rozpoczęły.

Rondo zostanie utrzymane

Zadaniem wykonawcy lub wykonawców będzie przygotowanie projektów wykonawczych zmian na wspomnianych ulicach. Projekty pozwolą poznać w szczegółach, jak przewidziane do odnowy fragmenty będą wyglądać. Wstępne założenia są już jednak znane.

W przypadku ul. S. Okrzei całe jej otoczenie posiada uchwalony plan zagospodarowania przestrzennego określający funkcje i wygląd poszczególnych ulic. Na ulicy S. Okrzei będzie więcej zieleni, powstanie infrastruktura rowerowa, nowe, szersze i eleganckie chodniki oraz mała architektura. Rozpoczęcie realizacji inwestycji zaplanowane jest do końca 2024 r., kiedy będzie finalizowana budowa mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę. Celem jest zrewitalizowanie ul. S. Okrzei tak, aby pod względami wizualnym i użytkowym współgrała z przeprawą, która w ramach nowego Centrum Warszawy zbliży do siebie Śródmieście i Pragę.

 

Jeśli chodzi o skrzyżowanie ulic Chodeckiej i Matki Teresy z Kalkuty, założeniem jest utrzymanie w tym miejscu ronda. Ponieważ obecne powstało jako tymczasowe do momentu końca budowy drugiej linii metra na Targówek, konieczna jest budowa docelowego – dlatego, że sprawdziło się tam wprowadzenie ruchu okrężnego. W związku z tym wybrana pracowania zaprojektuje rondo tak, że zmieni się geometria wlotu ul. Chodeckiej na odcinku od okrągłego skrzyżowania do ul. Żuromińskiej. Ul. Chodecka zyska m.in. wydzielone skręty w lewo w ulice Żuromińską i Balkonową oraz wydzielony skręt w prawo w ul. Matki Teresy z Kalkuty. Przybędą też równoległe miejsca do parkowania na jezdni ul. Chodeckiej, a po jej zachodniej stronie – szpaler drzew. Dokładne ich liczby będą znane właśnie po wykonaniu projektu, którego sporządzenie poprzedzi przeprowadzenie przez wybraną pracownię pomiarów ruchu na skrzyżowaniu.

 

Z kolei na ciągu al. Solidarności i ul. Leszno projekt będzie dotyczył północnej części odcinka między al. Jana Pawła II a ul. Okopową. Przewidujemy tam budowę drogi dla rowerów, przebudowę chodnika oraz nowe nasadzenia zieleni.

 

Planowane efekty metamorfozy ul. Kruczej przedstawialiśmy już kilka razy. Powstanie na niej szeroki na kilkanaście metrów pieszy pasaż, zacieniony wysokimi szpalerami drzew. Ruch samochodów zostanie uspokojony, auta pojadą jednopasmowymi jezdniami po obu stronach pasażu. Skrzyżowania z ulicami poprzecznymi nie będą przejezdne, w zamian na odcinku od Pięknej do Alej Jerozolimskich pojawią się zawrotki. Tym samym ul. Krucza zyska śródmiejski charakter – stanie się przestrzenią przyjazną dla wszystkich oraz miejscem sprzyjającym rozwojowi usług i gastronomii.

Powered by Projectic.pl