Weekendowe remonty nawierzchni zazwyczaj wiążą się z frezowaniem starych i układaniem nowych warstw asfaltu: wiążącej i ścieralnej. W razie potrzeb, jeśli koleiny i ubytki są bardzo duże, frezujemy również podbudowę bitumiczną i korygujemy podbudowę pomocniczą.
W niektórych przypadkach takie roboty poprzedzamy pracami brukarskimi. Tak dzieje się na rondzie Lubomirskiego, gdzie w zeszłym tygodniu rozpoczęliśmy wymianę krawężników. Nowe w miejsce starych i wykruszonych wstawiamy na razie po północnej stronie ronda oraz jezdni ul. Wolskiej. Usuwane są nie tylko wyeksploatowane – po to, aby elementy oznaczające krawędź jezdni były ujednolicone. Ponadto wyrównujemy przy nich powierzchnię z kostki brukowej, a przy przejściach dla pieszych wymieniamy zniszczone płyty z wypustkami, które ostrzegają osoby z dysfunkcją wzroku o zbliżaniu się do zebry.
Te roboty stanowią przygotowanie do wymiany nawierzchni na rondzie i wlotach ul. Wolskiej. Asfaltowanie planujemy przeprowadzić w listopadzie – najprawdopodobniej stanie się to w trzeci weekend tego miesiąca. Dzięki temu wyremontujemy drugie skrzyżowanie o ruchu okrężnym pod al. Prymasa Tysiąclecia w ciągu drogi krajowej nr 7. W zeszłym roku nowy asfalt położyliśmy na rondzie Szczepańskiego „Ziutka”.
Rondo Lubomirskiego będzie w tym roku drugim po rondzie Żaba, które doczeka się nowej nawierzchni. Wcześniej asfaltowaliśmy m.in. północne jezdnie ulic Połczyńskiej (od ul. Powstańców Śląskich do ul. Szeligowskiej) i Słomińskiego (od Dworca Gdańskiego do ronda Zgrupowania AK „Radosław”) czy ulice Ludną, Trocką, Borzymowską, Białołęcką, Krzyckiego i Trakt Lubelski. Dziś (27 października) kończymy naprawiać nawierzchnię ul. Opłotek.