Inwestycja obejmie niemal 9-kilometrowy odcinek od ul. Domaniewskiej do granicy Warszawy. Przetarg na jej realizację w trybie „zaprojektuj i wybuduj” został ogłoszony w lutym br. Niestety, złożona została tylko jedna oferta, znacznie przekraczająca założony kosztorys. ZDM zamierza przeznaczyć na ten cel 16 mln zł, zaś oferta opiewa aż na 59 mln. Dlatego jesteśmy zmuszeni unieważnić przetarg. Nie oznacza to jednak rezygnacji z inwestycji ani opóźnienia terminu jej zakończenia. Wszystkie prace powinny się zakończyć do połowy 2018 r.
Aby przyspieszyć realizację, prace zostaną podzielone na etapy. Część prac projektowych dotyczących budowy dróg rowerowych i chodników wykonamy we własnym zakresie. Osobno zlecimy zaprojektowanie sygnalizacji świetlnej (planujemy kompleksową modernizację sygnalizacji na skrzyżowaniach z ul. Wałbrzyską/al. Lotników; ul. Bogatki/ul. Ludwinowską; ul. Kajakową/ul. Głuszca i ul. Karczunkowską/ul. Karmazynową. Ponadto na całym odcinku sygnalizacje zostaną skoordynowane, dzięki czemu możliwe będzie wprowadzenie „zielonej fali”). Oddzielnym etapem może być również przebudowa węzła Wyścigi, obejmująca dostosowanie istniejących kładek, przejścia podziemnego i przepustu pod Puławską do ruchu rowerów.
Dzięki temu uda się wykonać wszystkie prace do czerwca 2018 r. W ten sposób powstanie obustronna trasa rowerowa wraz nowymi chodnikami (w sumie aż 18 tys. m kw. nowych trotuarów) i zielenią. Jej przebieg został określony w koncepcji, skonsultowanej z mieszkańcami.
Inwestycja będzie realizowana przy wsparciu środków z Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Jednym z celów tego instrumentu jest dążenie do zrównoważonej mobilności i zapewnienie alternatywnych dla samochodu możliwości poruszania się po aglomeracji. Program jest realizowany we współpracy z 39 gminami Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego.