Realizujemy budżet partycypacyjny 2016 - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

25-11-2015

Realizujemy budżet partycypacyjny 2016

Rozpoczęliśmy przygotowania do realizacji projektów w ramach budżetu partycypacyjnego 2016. Rok 2016 się jeszcze nie rozpoczął, ale przygotowania do realizacji projektów wybranych przez mieszkańców w budżecie partycypacyjnym – owszem. Dzięki wcześniejszemu zapewnieniu finansowania możliwe było rozpoczęcie prac nad projektami już jesienią. Podpisaliśmy już umowy na opracowanie dokumentacji projektowej dla 7 projektów z budżetu partycypacyjnego 2016. Dzięki temu ich realizacja będzie możliwa szybciej. Przygotowujemy się też do przetargów na kolejne projekty.

Projekty rowerowe

Dokumentacje projektów rowerowych wykonuje firma KOM-PROJEKT S.C. Termin wykonania 23 maja 2016.

Żoliborz: ,,Połączenie rowerowe placu Wilsona z Nadwiślańskim Szlakiem Rowerowym wzdłuż ulicy Krasińskiego” 

Koszt 335 000 złotych, 1845 głosów, 1 miejsce w głosowaniu obszar ogólnodzielnicowy

Projekt zakłada poprawę funkcjonalności i jakości przestrzeni ul. Krasińskiego. Wzdłuż parku Żeromskiego pojawi się droga dla rowerów i zatoka postojowa, a także zieleń. Dalej, od ul. Czarnieckiego do Wisłostrady powstanie ciąg pieszo-rowerowy, co pozwoli dojechać rowerem z Żoliborza nad Wisłę i do centrum.

Ursynów: „Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich” 

Koszt 109 000 złotych, 1394 głosy,  1 miejsce w głosowaniu obszar Ursynów Wysoki Południowy

Pomysł zgłoszony przez mieszkańców dotyczy wyznaczenia pasów rowerowych i miejsc postojowych na ul. Stryjeńskich (od ul. Płaskowickiej do ul. Przy Bażantarni). Pozwoli to poprawić bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu: także pieszych, uniemożliwiając wyprzedzanie na przejściach dla pieszych. Na odcinku dwujezdniowym planujemy również wprowadzić zieleń w pasie dzielącym jezdnie.

Mokotów: „Stary Mokotów: chodniki wolne od rowerów!” 

Koszt 333 000 złotych, 635 głosów, 8 miejsce w rejonie B

To kompleksowy projekt, wprowadzający zmiany na kilkunastu ulicach Starego Mokotowa. Skupia się na komforcie pieszych oraz rowerzystów, zachęcając tych drugich do porzucenia chodników na rzecz jezdni. Zakłada wyznaczenie pasów i kontrapasów rowerowych oraz przejść dla pieszych z azylami w rejonie ulic Puławska / Wiktorska / Wołoska / Batorego. Na tej ostatniej powstanie droga dla rowerów na brakującym odcinku od ul. Wiśniowej do al. Niepodległości.

Projekty oświetleniowe

Podpisaliśmy umowę z firmą Elwir na wykonanie projektów na doświetlenie przejść dla pieszych. Termin wykonania projektu 15 grudnia 2015.

Rembertów: „Zainstalowanie oświetlenia na przejściach dla pieszych”

Koszt 64 000 złotych, 446 głosów, 7 miejsce projekt ogólnodzielnicowy

Projekt zawiera doświetlenie następujących przejść

  • al. Chruściela przy ul. Republikańskiej;
  • ul. Republikańska przy rondo Gen. A.E. Fieldorfa „Nila
  • ul. Kadrowa przy rondo Gen. A.E. Fieldorfa „Nila;
  • brama „AON” przy rondo Gen. A.E. Fieldorfa „Nila;
  • al. Sztandarów przy rondo Gen. A.E. Fieldorfa „Nila.

Włochy: ,,Oświetlenie przejścia dla pieszych na ulicy Potrzebnej”

Koszt 84 000 złotych, 764 głosy, 9 miejsce projekt ogólnodzielnicowy

Projekt zawiera doświetlenie następujących przejść

  • ul. Potrzebna przy ul. Nastrojowej;
  • ul. Potrzebna przy ul. Ciszewskiej.

Ursynów: ,,Widoczny pieszy – lampy doświetlające przejścia” 

Koszt 192 000 złotych, 1364 głosy, 2 miejsce obszar Ursynów Wysoki Południowy

Projekt zawiera doświetlenie następujących przejść

  • ul. Belgradzka przy ul. Lokajskiego;
  • ul. Belgradzka przy budynku nr 4;
  • ul. Belgradzka przy budynku nr 48;
  • ul. Lanciego przy ul. Migdałowej (dwa przejścia dla pieszych);
  • ul. Stryjeńskich przy ul. Przy Bażantarni (dwa przejścia dla pieszych);
  • ul. Wąwozowa przy ul. Dembego.

Bemowo: Dojście do ulicy Górczewskiej z Nowych Górc-przejście nad torami do Wola Parku i stacji metra

Koszt 190 000 złotych, 2136 głosów,  4 miejsce projekt ogólnodzielnicowy

Pomysł zgłoszony przez mieszkańców zakłada budowę schodów prowadzących na nasyp ul. Górczewskiej w rejonie wiaduktu kolejowego. Dzięki temu mieszkańcy ulic Grodkowskiej, Kluczborskiej i Budy nie będą musieli łamać przepisów, przekraczając tory w miejscu niedozwolonym. Dziś legalna droga dojścia na drugą stronę torów wymaga nadłożenia niemal kilometra. Schody i chodnik pozwolą się dostać bezpośrednio na wiadukt i dotrzeć m. in. do centrum handlowego, a w przyszłości także do stacji metra.Do końca roku Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe MOSTY ma przygotować koncepcję budowy schodów.

O postępach prac będziemy informować na bieżąco.

Powered by Projectic.pl