Ponad 30 tys. zgłoszeń 19115 - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

08-01-2019

Ponad 30 tys. zgłoszeń 19115

Wymiana oświetlenia drogowego.

Średnio 86 zgłoszeń każdego dnia 2018 roku wysłali do ZDM mieszkańcy za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu 19115. W ubiegłym roku obsłużyliśmy ponad 31 tys. zgłoszeń, – prawię o połowę więcej niż rok wcześniej.

Zgłoszenia mieszkańców najczęściej dotyczyły oświetlenia, sygnalizacji świetlnej, stanu nawierzchni chodników, dróg rowerowych, jezdni oraz rowerów miejskich. Były to nie tylko awarie, ale także propozycje modernizacji oświetlenia, zmian w oprogramowaniu sygnalizacji świetlnej, zmian w organizacji ruchu, wytyczenia nowych przejść dla pieszych czy ustawienia stacji rowerowych Veturilo.

Od 1 stycznia 2018 roku numer 19115 jest także numerem telefonu do Pogotowia Drogowego ZDM. Dotychczas mieszkańcy zgłaszali awarię pod jednym z dwóch numerów – 19115 lub Pogotowia Drogowego. Zmiana ta uprościła i usprawniła proces obsługi mieszkańców.

Co roku liczba zgłoszeń, jakie wpływają do Zarządu Dróg Miejskich, zwiększa się średnio o 40 proc. W 2018 roku było to 31554, rok wcześniej 21202, a w 2016 roku 15276. Od momentu uruchomienia systemu (od 4 listopada 2013 roku) z tej formy kontaktu z ZDM mieszkańcy skorzystali 87 tys. razy. Jest to prawie 10 proc. wszystkich zgłoszeń obsłużonych przez wszystkie jednostki miejskie w systemie Warszawa 19115. Mimo rosnącej liczby zgłoszeń skrócił się średni czas oczekiwania na odpowiedź. W 2018 roku było to średnio 2,8 dnia.

Najwięcej zgłoszeń wpływa za pośrednictwem aplikacji na smartfony Warszawa 19115. Aplikacja na telefony z systemem iOS, Android i Windows Phone działa w oparciu o nawigację GPS. W aplikacji dostępne są mapy z zaznaczonymi zgłoszeniami, dzięki czemu można sprawdzić, czy ktoś wcześniej nie zgłosił podobnego zdarzenia. Można także przeglądać historię swoich zgłoszeń oraz w przypadku reklamacji połączyć się bezpośrednio z numerem 19115.

Zgłoszenia można kierować:

Dzięki kilku kanałom komunikacji system jest dostępny dla każdego. Miejska usługa jest dostępna w trybie całodobowym, przez siedem dni w tygodniu.

Powered by Projectic.pl