Rembertów ma nową drogę dla rowerów - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

18-12-2025

Rembertów ma nową drogę dla rowerów

Rowerzyści mogą już korzystać z nowej drogi wzdłuż ul. Strażackiej. Powstała między ul. Żołnierską a ul. Zesłańców Polskich. To kluczowe połączenie pobliskich osiedli z siecią tras rowerowych poprzez ul. Żołnierską. Pojawiły się także brakujące przejazdy rowerowe. Nie zabrakło też poprawy bezpieczeństwa.

Już od kilku lat rowerzyści jeżdżą po drogach rowerowych wzdłuż ulic Żołnierskiej i Zesłańców Polski. Pierwsza łączy się z siecią tras na Pradze-Południe. Druga zbiera ruch rowerowy z osiedli w Starym Rembertowie. Do tej pory brakowało jednak połączenia między nimi. Niedawno się to zmieniło.

Oddaliśmy już do użytku nową drogą dla rowerów wzdłuż ul. Strażackiej. Wybudowaliśmy ją po południowej stronie ulicy. Jej zachodni kraniec łączy się z trasą w ciągu drogi serwisowej ul. Żołnierskiej. Na wschodnie dochodzi do ronda na skrzyżowaniu z ul. Zesłańców Polskich i łączy się z tamtejszą drogą dla rowerów.

Lepiej i bezpieczniej

Nowa droga dla rowerów zapewni bezpieczny przejazd między ulicami Żołnierską a Zesłańców Polskich. Także nocą, ponieważ droga została w pełni oświetlona. Wzdłuż stanęło kilkanaście nowych latarni wyposażonych w oprawy SAVA. Identyczne oświetlają już niemal wszystkie warszawskiej ulice.

Poza drogą dla rowerów w ramach inwestycji powstały także nowe przejazdy rowerowe. Wyznaczyliśmy je na skrzyżowaniu z ul. Zesłańców Polskich – przez zachodni i południowy wlot na rondo. Już wcześniej istniały tam przejazdy przez pozostałe wloty. Teraz mamy tam komplet.

Poprawiliśmy także bezpieczeństwo w rejonie przystanków „Żołnierska”, gdzie znajduje się przejście dla pieszych z przejazdem rowerowym. Zlikwidowaliśmy zatokę autobusową i odgięliśmy oś części jezdni w kierunku zachodnim. Wybudowaliśmy do tego wyspę, aby kierowcy nie wyprzedzali zatrzymujących się na przystanku autobusów.

Rozwijamy sieć tras rowerowych

Rower to coraz bardziej liczący się środek transportu. Pozwala na szybki przejazd przez miasto bez stania w korkach. Dlatego kluczowy jest rozwój sieci tras rowerowych i infrastruktury towarzyszącej. W Warszawie mamy już niemal 865 km tras – z czego ponad 570 km to drogi dla rowerów – oraz ponad 42 tys. stojaków. Rowerzyści mogą też korzystać z ponad 270 samoobsługowych stacji naprawczych.

Łączna długość stołecznych tras rowerowych co roku się powiększa. Niedługo oddamy do użytku nową drogę wzdłuż ul. Andersa. Trwa też między innymi budowa nowej drogi w ciągu al. „Solidarności” i ul. Leszno. Ponadto remontujemy i uzupełniamy istniejącą infrastrukturę, np. wzdłuż al. Jana Pawła II między ulicami Nowolipki a Anielewicza czy na skrzyżowaniu ulic Powstańców Śląskich z Wrocławską (płn.). W międzyczasie przygotowujemy kolejne rowerowe inwestycje.

Powered by Projectic.pl