Oferty złożyły firmy Balzola (4 mln 841 tys. zł brutto), Porr (4 mln 386 tys. zł brutto) i Rokom (4 mln 980 tys. zł). Już przystąpiliśmy do analizy nadesłanych propozycji.
Zadaniem wykonawcy będzie zmodernizowanie ul. Chodeckiej między ulicami Wyszogrodzką a L. Kondratowicza. Jej nawierzchnia w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy uległa znacznej degradacji ze względu na zwiększony ruch spowodowany budową II linii metra pod pobliską ul. L. Kondratowicza. Dlatego zostanie wymieniona, a nowy asfalt będzie wzmocniony siatką z włókna szklanego. Ma to uchronić nową nawierzchnię przed powstaniem kolein.
Zmieni się organizacja ruchu. Po wschodniej stronie między przystankiem autobusowym „Chodecka 02” a ul. S. Bolivara oraz między ul. S. Bolivara a ul. L. Kondratowicza powstanie pas do parkowania równoległego. Tym samym przybędzie kilkadziesiąt wygodnych miejsc postojowych. Teraz między przystankiem a ul. S. Bolivara zatrzymywanie samochodów jest zabronione, a od ul. Bolivara do ul. L. Kondratowicza kierowcy są zmuszeni do wjeżdżania na przyległy do jezdni chodnik.
Utworzenie pasa postojowego możliwe jest ze względu na szeroką aż na 9,8 m jezdnię. Obecnie na znacznym jej fragmencie są 3 pasy ruchu, przy czym tym trzecim jest wyznaczony po zachodniej stronie buspas. Po wprowadzeniu zmian kierowcy będą mieli po jednym pasie w każdym kierunku. Dodatkowo zlikwidowana zostanie zatoka autobusowa, aby pojazdy komunikacji miejskiej nie miały problemów z włączaniem się do ruchu.
Roboty obejmą całą ulicę. Wyremontowane zostaną również chodniki po obu stronach ulicy wraz ze zjazdami bramowymi oraz zjazdem na pobliski komisariat policji. Mieszkańcy zyskają również odnowioną drogę dla rowerów, biegnącą po zachodniej stronie ul. Chodeckiej.
Na wywiązanie się z powierzonego zadania wykonawca będzie miał 6 miesięcy od daty podpisania umowy. W ciągu 4 miesięcy będzie musiał wymienić nawierzchnię i krawężniki oraz przywrócić ruch kołowy w docelowym kształcie, a następnie pozostaną mu 2 miesiące na sfinalizowanie prac związanych m.in. z remontem chodników, opasek przy jezdni i ścieżki rowerowej.
Inwestycja dopełni zmiany zachodzące po sąsiedzku na ul. L. Kondratowicza. Kończy się budowa pod nią II linii metra i niebawem prace przeniosą się na powierzchnię. Jedna z głównych arterii Targówka zyska całkowicie nowy przekrój i wygląd, tym samym komunikacyjnie zostanie dostosowana do obecnych standardów. Szerzej o jej odtworzeniu pisaliśmy w osobnym komunikacie.
Projekt stałej organizacji ruchu:
Chodecka SOR ZDM 2022