Na kilometrowym odcinku ul. Czecha ułożymy ponad 8,5 tys. mkw. nowego asfaltu. Poprawimy też bezpieczeństwo w rejonie skrzyżowania z ul. Sejmikową. W ostatnich latach doszło tu do kilkudziesięciu niebezpiecznych zdarzeń drogowych.
Trwający przetarg oznacza, że wracamy na ul. Czecha. W zeszłym roku nowy asfalt ułożyliśmy na północnej jezdni, od skrzyżowania ul. Trakt Brzeski z 1 Praskiego Pułku i Jana Pawła II w Wesołej do skrzyżowania ul. Czecha z Kościuszkowców i Kajki w Wawrze.
Możemy oszczędzić ponad milion złotych
W przetargu wpłynęły trzy oferty. Mieszczą się one w przedziale od 3,1 do 3,8 mln zł. Budżet, który posiadamy na przeprowadzenie prac, jest o ponad milion zł większy niż najtańsza oferta. Oznacza to, że jeżeli postępowanie uda się rozstrzygnąć, to naprawa drogi zostanie wykonana znacznie taniej, niż zakładaliśmy.
Oferty firm PORR (3,3 mln zł), Colas Polska (3,8 mln zł) oraz WEGARTEN (3,1 mln zł) będą teraz przez nas analizowane. Jeżeli uda się wyłonić wykonawcę, to będzie on miał na wykonanie prac 5 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Frezowanie na sterydach
Ulica Czecha jest drogą prowadzącą ruch ponadlokalny oraz tranzytowy. Według przeprowadzonych przez nas pomiarów, natężenie ruchu w kierunku wschodnim dochodzi do 1739 pojazdów na godzinę. Oznacza to, że nawierzchnia jezdni będzie musiała być odpowiednio wzmocniona – szczególnie z uwagi na wysokie natężenie ruchu samochodów ciężarowych oraz autobusów transportu publicznego.
Aby efekty planowanego remontu utrzymały się jak najdłużej, nawierzchnia jezdni zostanie wzmocniona specjalną siatką stalową. Ma ona sześciokątne oczka i wykonana jest z podwójnie splatanego drutu. Specjalnie opracowana technologia sprawia, że jest ona wyjątkowo elastyczna. Tego typu rodzaj siatki traktowany jest jako chroniąca podbudowę warstwa konstrukcyjna jezdni. Wykorzystuje się ją głównie na trasach wylotowych, tam, gdzie samochody rzadko się zatrzymują.
Siatka stalowa ma opóźnić powstawianie kolein, spękań czy fałd. Żadna droga nie jest niezniszczalna, jednak robimy wszystko, aby mieszkańcy mogli jak najdłużej korzystać z równej jezdni.
Nie tylko asfalt
Oprócz naprawy nawierzchni jezdni, na ul. Czecha chcemy poprawić też bezpieczeństwo. W rejonie skrzyżowania z ul. Sejmikową poprawiona zostanie geometria drogi na pasie do skrętu w prawo. Takie rozwiązanie jest spowodowane licznymi niebezpiecznymi zdarzeniami. W tym miejscu kierowcy wypadali na wyspę dzielącą – od 2020 roku zanotowaliśmy w sumie 48 takich zdarzeń.
Projekt zakłada wprowadzenie szykany na pasie do skrętu w prawo – wymusi to zmniejszenie prędkości przed wjazdem w ulicę Sejmikową. Dodatkowo przed przejściem dla pieszych wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 30 km/h.