Remont ronda „Radosława” – nowy asfalt i nie tylko - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

28-02-2023

Remont ronda „Radosława” – nowy asfalt i nie tylko

Ogłosiliśmy przetarg na remont ronda „Radosława” – jednego z najbardziej popularnych skrzyżowań o ruchu okrężnym w stolicy. Naprawiony zostanie też fragment al. Jana Pawła II.  W ramach planowanych prac, oprócz nowego asfaltu, wyremontowane zostaną  chodniki, droga dla rowerów oraz przystanek autobusowy przy ul. Stawki.

Widok Ronda Zgrupowania AK "Radosław" z drona.

Rondo Radosława jest jednym najważniejszych skrzyżowań o ruchu okrężnym w całej Warszawie. Mieszkańcy oraz przyjezdni korzystają z niego niemal każdorazowo chcąc dostać się na Żoliborz, Bielany, Pragę-Północ, Bemowo czy Targówek. Tuż obok znajduje się też jedno z największych centrów handlowych, biurowce i lokale usługowe. Po rondzie poruszają się samochody, autobusy, tramwaje, piesi i rowerzyści. Natężenie ruchu jest więc ogromne.

Lata intensywnej eksploatacji sprawiły, że stan infrastruktury drogowej zaczął się w pogarszać w szybkim tempie. Prowizoryczne naprawy przestały zdawać egzamin, dlatego zdecydowaliśmy o przeprowadzeniu kapitalnego remontu.

Wszyscy zyskają

Planowane prace zakładają wymianę nawierzchni jezdni na całym rondzie. Nowy asfalt ułożymy również na wschodniej jezdni al. Jana Pawła (od ul. Stawki do ronda). Droga zostanie wzmocniona przy pomocy siatki szklano-węglowej. Ten rodzaj siatki stosuje się na ulicach o wysokim natężeniu ruchu – a taki właśnie jest na rondzie „Radosława”. Siatka szklano-węglowa doskonale radzi sobie z siłami powstającymi podczas częstego hamowania czy postoju. Jest również odporna na wysokie temperatury. Dzięki wykorzystaniu siatki szklano-węglowej jesteśmy w stanie znacząco wydłużyć żywotność nawierzchni jezdni. Dzięki szczególnie trwałej i sprężystej strukturze siatka może zapobiec powstawaniu spękań czy trwałych deformacji asfaltu.

Wyremontujemy też stare, wysłużone chodniki oraz drogi dla rowerów. Dziś ich nawierzchnia wykonana jest z kostki brukowej, której w Warszawie już się nie stosuje. W zamian za to piesi zyskają chodniki z płyt betonowych o wymiarach 50×50 cm, a rowerzyści asfaltowe drogi dla rowerów. Wymienione zostaną też krawężniki. Na tym nie koniec – zyskają również pasażerowie transportu publicznego – wyremontowany zostanie przystanek autobusowy przy ul. Stawki.

Czekamy na oferty

Na oferty w przetargu czekamy do 13 marca. Jeżeli uda się wyłonić wykonawcę, to będzie on miał na wykonanie prac 5 miesięcy od momentu podpisania umowy.

 

Powered by Projectic.pl