Równa nawierzchnia to podstawa bezpieczeństwa. Nie tylko na jezdni. Dlatego remontujemy warszawskie chodniki. Rozpoczęliśmy niedawno prace na ul. Gandhi. Nowa nawierzchnia chodnika pojawi się po południowej stronie ulicy między ul. Dereniową a wjazdem na parking pod urzędem dzielnicy. Zamiast starego pofalowanego asfaltu ułożone zostaną betonowe płyty.
Tuż obok pracujemy nad remontem chodnika wzdłuż ul. Stryjeńskich. Tam roboty dobiegają końca. Nowa nawierzchnia pojawiła się już po wschodniej stronie między ulicami Belgradzką a Płaskowickiej. Podobnie wygląda sprawa po drugiej stronie Wisły. Tam kończymy remont chodników po obu stronach ul. Umińskiego między ul. Fieldorfa „Nila” a ul. Bora-Komorowskiego.
Gdzie już byliśmy?
Wspomniane chodniki to już niemal ostatnie z tegorocznego dużego przetargu na remonty stołecznych trotuarów. Wcześniej nowa nawierzchnia pojawiła się po południowej stronie al. Armii Ludowej między ul. Marszałkowską a zjazdem z ul. Szucha oraz po zachodniej stronie ul. Żwirki i Wigury od ul. Księcia Trojdena do ul. Pruszkowskiej.
Równe chodnik mamy już także na ul. Anielewicza. Tam wyremontowaliśmy trotuar po północnej stronie ulicy między ulicami Andersa a Zamenhofa. Pracowaliśmy również po wschodniej stronie ul. Mickiewicza. Wymieniliśmy nawierzchnię chodnika poniżej nasypu między ul. Zajączka a blokiem przy ul. Dymińskiej 2.
Nie zapomnieliśmy też o chodnikach po drugiej stronie Wisły. Wyremontowaliśmy już ten po południowej stronie ul. Bora-Komorowskiej między ul. Fieldorfa „Nila” a skrzyżowaniem z ulicami Jugosłowiańską i Umińskiego. Byliśmy również na ul. Płowieckiej. Wyremontowaliśmy chodnik po północnej stronie między ul. Edisona a budynkiem przy ul. Płowieckiej 83.
Remontujemy stare, budujemy nowe
Poza osobnymi przetargami chodniki często naprawiamy w ramach większych inwestycji. Tak się dzieje na pl. Bankowym, który przechodzi w tym roku kolejny etap przebudowy. Chodniki przebudowujemy też m.in. w ramach budowy nowej drogi dla rowerów wzdłuż al. „Solidarności” i ul. Leszno.
Oprócz remontowania istniejących zajmujemy się także budową zupełnie nowych chodników. W tym roku nowy trotuar powstał wzdłuż ul. Wólczyńskiej na dwóch odcinkach – od ul. Horacego do ul. Sokratesa i dalej do ul. Nocznickiego. Często uzupełniamy istniejącą infrastrukturę o brakujące odcinki. Przykładem jest wybudowany w tym roku łącznik przy ul. Belgradzkiej w rejonie skrzyżowania z ul. Rosoła. To mniejsze inwestycje, ale równie ważne dla mieszkańców.








