Prace zostały poprzedzone analizą, która miała rozstrzygnąć, jakie roboty są konieczne, aby wyremontowana nawierzchnia była bardziej odporna na zużycie. Analizę wykonał Instytut Badawczy Dróg i Mostów. Zbadaliśmy też stan nawierzchni i podbudowy jezdni. Dzięki temu opracowana została technologia, zapewniająca większą trwałość kamiennej nawierzchni jezdni. Warto dodać, że podobna, trwalsza technologia zostanie wykorzystana podczas rozpoczynającej się wkrótce modernizacji ulicy Miodowej i pl. Krasińskich.
W 2015 roku remont przeszedł odcinek Krakowskiego Przedmieścia od ul. Królewskiej do ul. Senatorskiej. Teraz czas na kolejny fragment ulicy. To mocno wyeksploatowany odcinek. Przyczynił się do tego m.in. większy niż zakładano podczas generalnego remontu (zakończonego w 2008 roku) ruch pojazdów – w tym autobusów komunikacji miejskiej. Duże znaczenie miała też intensywniejsza eksploatacja drogi w związku z budową w tym rejonie II linii metra (lata 2011-2014).
Kolejne prace
W pierwszym etapie roboty zostaną przeprowadzone w najbardziej wyeksploatowanych miejscach ulicy – w rejonie pomnika Mikołaja Kopernika i w zatokach autobusowych. Dalsze prace będą uzależnione od warunków pogodowych.
Na jezdni pojawi się nowa nawierzchnia z kostki granitowej o wymiarach 15/30/18 cm, w kolorze szarożółtym. Z kolei w zatokach kostka granitowa będzie jasnobeżowa. Podbudowa – zarówno jezdni, jak i zatok – zostanie wykonana z betonu.
Zmiany w organizacji ruchu
W związku z pracami w dniach 28 sierpnia – 30 września ulica Krakowskie Przedmieście na odcinku od ul. Królewskiej do ul. Świętokrzyskiej będzie zamknięta dla ruchu. Objazd zostanie poprowadzony ulicami: Królewska – Mazowiecka – Kredytowa – Jasna (w przeciwnym kierunku Mazowiecka) – Świętokrzyska. Przejście chodnikami będzie cały czas możliwe. Na chodnikach pomiędzy skwerem z pomnikiem Mikołaja Kopernika, na wysokości ul. Oboźnej a ul. Królewską wprowadzona zostanie możliwość jazdy rowerem (ciąg pieszo-rowerowy).
Prace na Krakowskim Przedmieściu nie powinny powodować większych utrudnień dla kierowców, ponieważ na co dzień ulica ta jest wyłączone z ruchu pojazdów indywidualnych. Mogą nią jeździć wyłącznie służby miejskie i państwowe, autobusy komunikacji miejskiej, taksówki, zaopatrzenie i jednoślady. W związku z pracami wprowadzone są zmiany w komunikacji miejskiej (szczegóły na stronie ztm.waw.pl).
Prace też na Nowym Świecie
Równocześnie Zarząd Transportu Miejskiego będzie remontował zatoki autobusowe na ul. Nowy Świat, przy ul. Foksal oraz przy ul. Ordynackiej. Na potrzeby tych robót jezdnia w rejonie przystanków zostanie zwężona, a na odcinku pomiędzy Rondem gen. Ch. de Gaulle’a i ul. Świętokrzyską będzie obowiązywał jeden kierunek ruchu – w stronę Krakowskiego Przedmieścia. Objazd w przeciwnym kierunku zostanie poprowadzony ulicami: Jasną – Zgoda – Bracką i Kruczą.