20 grudnia 2013 roku Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych na swojej 68. Sesji proklamowało Międzynarodowy Rok Światła i Technologii Wykorzystujących Światło (International Year of Light and Light-based Technologies). W tym roku Zarząd Dróg Miejskich planuje podjąć współpracę z Centrum Nauki Kopernik, które aktywnie włączy się w międzynarodowe przedsięwzięcie.
Oprócz wspomnianej współpracy z CNK, jak co roku Zarząd Dróg Miejskich po przeglądzie infrastruktury drogowej podjął decyzję o remontach i budowach nowej infrastruktury, która poprawi bezpieczeństwo i doświetli stołeczne drogi . W tym roku na oświetlenie wydamy blisko 20 mln zł. Zarząd Dróg Miejskich już od kilku lat wyposaża wyremontowane źródła światła w cyfrowe układy sterujące, komunikujące się ze sterownikami w słupach za pomocą przewodu komunikacyjnego. Sterowniki wyposażamy w moduły GSM, które komunikują się drogą internetową z komputerem w Zarządzie Dróg Miejskich. Dzięki takiemu systemowi jest możliwy stały monitoring pracy każdej oprawy i szafy sterującej oraz ich zdalne sterowanie.
Coraz częściej na stołecznych drogach można zauważyć oświetlenie ledowe. W sumie na terenie Warszawy jest 543 opraw ledowych. Pierwsze oświetlenie ledowe było testowane przez ZDM na ul. Dzielnej w 2010 r., następnie na ul. Patriotów i na ul. Żelaznej. W wyniku testów Zarząd Dróg Miejskich wybudował oświetlenie ledowe w Śródmieściu, można wymienić chociażby al. Jana Pawła II, ul. Szpitalną, ul. Zgody, ul. Jasną, most Poniatowskiego. Część ul Człuchowskiej i ul. Słomińskiego to także nowoczesne ledy. Te coraz częściej pojawiają się na stołecznych drogach, przykładem jest choćby ubiegłoroczny montaż oświetlenia parkowego na ul. Andersa, na odcinku od ul. Stawki do ul. Nowolipki.. W tym roku Zarząd Dróg Miejskich przebuduje oświetlenie na ul. Mehoffera, tutaj również uwzględniliśmy oświetlenie ledowe. Tam gdzie pozwalają na to warunki techniczne montujemy ten rodzaj oświetlenia.
Ledy to nowa technologia, jak na razie dość kosztowna, od jakiegoś czasu zauważamy jednak tendencję spadkową cen, które powoli są porównywalne z cenami wysokiej klasy opraw sodowych. Duże koszty zakupu opraw ledowych są z pewnością głównym argumentem dlaczego w Warszawie tego rodzaju oświetlenie nie jest normą . Sukcesywnie „spadające ceny” pozwalają jednak na dalszy jego rozwój i montaż w Warszawie.
Każdorazowo przy montażu oświetlenia na drogach w Zarządzie Dróg Miejskich musimy dostosować także parametry oświetlenia do wymagań oświetleniowych, które zostały wykonane w 2007 r. przez Politechnikę Warszawską i są zgodne z Polską Normą PNEN 13201. W związku z tym, że parametry oświetleniowe na drogach gminnych są niższe niż na szerokich arteriach łatwiej jest tam zastosować oświetlenie ledowe. Nie wykluczamy jednak, że w przyszłości oświetleniem ledowym zostaną objęte również arterie gdzie parametry są znacznie większe.
Oświetlenie w 2015 r:
Budowa: ul. Korkowa, ul. Klembowska, ul. Rosoła.
Remonty: m.in. ul. Miodowa, ul. Mehoffera, ul. Karowa, ul. Marymoncka. ul. Królewska, ul. Popiełuszki, ul. Żelazna, ul. Mickiewicza, al. Zieleniecka, ul. Obrzeżna, ul. Szwoleżerów, Trakt Brzeski.
W sumie doświetlimy 14 przejść dla pieszych m.in. na ul. Izbickiej, ul. Warszawskiej, ul. Cyrulików.