Rozwiązania, które wprowadzimy, poprawią bezpieczeństwo przejazdu, uspokoją ruchu i zwiększą czytelność układu skrzyżowania. Poprawią też przepustowość i płynność ruchu. Rozbudowa skrzyżowań ma ograniczyć liczbę wypadków, przede wszystkim z udziałem pieszych. Rondo – na obu skrzyżowaniach – będzie miało 22 metry średnicy. Na wszystkich wlotach pojawią się wydłużone wyspy trójkątne z azylami dla pieszych i przejazdami dla rowerzystów. Ruch pieszych i rowerzystów będzie się odbywał po wydzielonej drodze rowerowej i chodniku. Przy okazji prac wybudujemy brakujące chodniki.
W przetargu na opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej otrzymaliśmy cztery oferty, na kwoty w przedziale 215-400 tys. zł. Potencjalni wykonawcy mogli też zadeklarować skrócenie terminu realizacji zadania. Dokumenty będą teraz analizowane. Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie 300 dni na zakończenie prac. Poprzedni przetarg został unieważniony. Wszystkie złożone wówczas oferty przewyższały kwotę, którą przeznaczyliśmy na to zadanie.
Na realizację tej inwestycji Rada Warszawy przyznała nam dodatkowe środki w wysokości 4 460 000 zł. Po otrzymaniu dokumentacji projektowej przystąpimy do prac w terenie (w 2018 roku).