Rondo i pasy rowerowe. Zmiany na ul. Anielewicza w toku - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

11-09-2020

Rondo i pasy rowerowe. Zmiany na ul. Anielewicza w toku

Pełną parą przebiegają roboty na ul. Anielewicza. U zbiegu z ul. Esperanto w kierunku ul. Smoczej trwa poszerzanie jezdni pod pasy rowerowe. Na skrzyżowaniu z ul. Karmelicką widać już pierwsze zarysy ronda, na którego obwodzie powstanie rondo rowerowe.

Zmiany na ulicy Anielewicza.

Cel inwestycji to likwidacja barier dla rowerzystów. Założenie projektu jest takie, by na ul. Anielewicza na odcinku między ulicami Okopową a Karmelicką wyznaczyć po obu stronach jezdni pasy rowerowe. Ruch rowerowy nie będzie kolidował z ruchem pieszych. Dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo i przechodniów, i korzystających z dwóch kółek.

Ruch okrężny poprawi bezpieczeństwo

Ważnym elementem inwestycji jest nowe rondo. Zastąpi obecne skrzyżowanie ulic Anielewicza i Karmelickiej. Nie należy ono do najbezpieczniejszych – jego tarcza jest bardzo rozległa (ponad 22 metry średnicy), a wyloty dróg rozszerzają się do ponad 13 metrów. Zachęca to do szybkiej jazdy, co może prowadzić do kolizji i wypadków. Ulegnie to zmianie – pasy ruchu zostaną zwężone przy zachowaniu dotychczasowego, jednopasmowego przekroju obu ulic. Infrastruktura wymusi wolniejszą jazdę, dzięki temu bezpieczeństwo zdecydowanie wzrośnie.

Tempo prac w tym miejscu nie zwalnia. Widać już pierwsze zarysy ronda – na razie jego zewnętrzną część. Tam położyliśmy krawężniki i wyznaczyliśmy tor przebiegu ścieżki rowerowej. Będzie ona wiodła po obwodzie powstającego ronda.

Droga dla rowerów będzie jednokierunkowa. Sposób jej prowadzenia przywodzi na myśl rozwiązania znane np. z Holandii. Wydzielona trasa na rondzie połączy się z jezdnią dzięki pasom rowerowym, które wyznaczymy po obu stronach ul. Anielewicza w kierunku al. Jana Pawła II.

Robimy miejsce dla rowerzystów

Inwestycja zakłada utworzenie obustronnych jednokierunkowych pasów ruchu dla rowerów na odcinku Okopowa-Karmelicka. Roboty w tym zakresie przebiegają bardzo sprawnie. Poszerzanie jezdni pod pasy rowerowe rozpoczęło się od skrzyżowania ul. Anielewicza z ul. Esperanto i posuwa się w stronę ul. Smoczej.

Wydzielone pasy sprawią, że pokonanie fragmentu ul. Anielewicza od ul. Okopowej do ul. Karmelickiej będzie bezpieczniejsze i wygodniejsze. Ul. Anielewicza jest bowiem na tyle szeroka, że pozwala na wytyczenie pasów dla rowerów przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowego układu i zbliżonej liczby miejsc parkingowych. Jezdnia pozostanie jednopasmowa z dodatkowymi pasami do skrętu, wyznaczonymi w rejonie skrzyżowań.

Nowa infrastruktura rowerowa zostanie spięta ze wszystkimi istniejącymi drogami dla rowerów, które znajdują się na jej trasie, czyli trasami wzdłuż Okopowej, Esperanto, al. Jana Pawła II oraz na skwerze Brandta.

Powered by Projectic.pl