Nowa droga dla rowerów powstanie wzdłuż pl. Defilad. Od północy zostanie włączona do istniejącej infrastruktury rowerowej na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej. Od południa połączy się z planowanym układem dróg i przejazdów rowerowych na rondzie Dmowskiego. W ramach tego projektu wyremontowany zostanie też chodnik, a na szerokiej jezdni wytyczone zostaną miejsca postojowe.
Drogę dla rowerów wybuduje warszawska firma Adrog. Pod koniec stycznia jej ofertę jako najkorzystniejszą wybraliśmy w przetargu (zaproponowała 2 mln 643 tys. zł brutto), a pod koniec lutego podpisaliśmy umowę. Oznacza to zielone światło do rozpoczęcia prac – potrwają one do lata, a jesienią na odcinku od Świętokrzyskiej do ronda Dmowskiego posadzony zostanie nowy żywopłot (podobnie jak na ul. Świętokrzyskiej).
„Zielona Marszałkowska”
Inwestycja ta będzie pierwszym krokiem do odnowienia ul. Marszałkowskiej w ramach realizacji programu Nowe Centrum Warszawy. Następnie – w kolejnych latach – przejdzie znacznie większe zmiany. Mają one bazować na koncepcji „Zielonej Marszałkowskiej”, opracowanej przez Zarząd Zieleni i konsultowanej z mieszkańcami. Przewiduje ona więcej zieleni, w tym także między torowiskiem a jezdnią.
Na całej długości ulicy ma powstać droga dla rowerów. Od ul. Królewskiej do pl. Bankowego zostanie ona wytyczona dzięki przeniesieniu parkowania na jezdnię. Dalej na północ rowerzyści przejadą przez pl. Bankowy i drogą rowerową wzdłuż ul. Andersa dojadą na Żoliborz. Tam – w ramach osobnego projektu – powstanie trasa rowerowa w ciągu ul. Mickiewicza. W ten sposób powstanie długi i spójny korytarz rowerowy północ-południe przez ścisłe centrum miasta.
Poprawimy dostępność
Marszałkowska stanie się też bardziej dostępna dla pieszych. Oprócz zebr na wysokości ulic Nowogrodzkiej i Widok, które powstaną w ramach realizacji likwidacji barier architektonicznych przy rondzie Dmowskiego, planowane są również naziemne przejścia na wysokości ul. Złotej oraz na Osi Saskiej. Mamy również w planach budowę sygnalizacji świetlnej na niebezpiecznym przejściu dla pieszych przy Senatorskiej i przebudowę sygnalizacji i zbiegu z Królewską, gdzie często dochodziło do kolizji.