ZARZĄD DRÓG MIEJSKICH
11-08-2017

Rowerowy budżet partycypacyjny na Gocławiu

7 projektów poprawiających infrastrukturę rowerową na Gocławiu powstanie w ramach budżetu partycypacyjnego. Otworzyliśmy oferty w przetargu na dokumentację projektową.

Chodzi o projekty zgłoszone i wybrane do realizacji przez mieszkańców w trzech edycjach budżetu partycypacyjnego. Razem tworzą one spójną infrastrukturę rowerową na Gocławiu, poprawią też bezpieczeństwo pieszych i uporządkują parkowanie. Początkowo planowano realizację etapami: jednak do przetargów ogłaszanych przez ZDM nie zgłaszały się żadne firmy. Przetarg trzeba było powtarzać aż 6-krotnie, co niestety sprawiło że projektów nie udało się zrealizować w pierwotnie założonym terminie. Teraz jednak jest szansa na rozstrzygnięcie przetargu – swoje oferty złożyły 3 firmy. Dokumenty zostaną sprawdzone po czym wybierzemy najkorzystniejszą ofertę.

 

 

 

Dokumentacja, która powstanie w efekcie, będzie pozwalała zrealizować następujące projekty z budżetu partycypacyjnego:

  • ,,Z Gocławia i na Gocław na rowerze”
  • ,,Uzupełnienie sieci rowerowej na Pradze-Południe”
  • ,,Droga rowerowa na Bora-Komorowskiego na odcinku Fieldorfa – Abrahama”
  • ,,Pasy rowerowe i miejsca parkingowe na ul. Abrahama i Umińskiego”
  • ,,Droga dla rowerów na Egipskiej i Saskiej”
  • ,,Uzupełnienie dróg rowerowych przy ul. Jugosłowiańskiej”
  • ,,Uzupełnienie dróg rowerowych przy ul. Fieldorfa”

W ten sposób powstanie licząca ponad 2 km droga dla rowerów ulic Bora-Komorowskiego, Egipskiej i Saskiej. Połączy ona siatkę tras rowerowych Gocławia z nową kładką pod mostem Łazienkowskim.

Drugim elementem jest tzw, „obwodnica Gocławia”, czyli ciąg ulic Umińskiego-Abrahama-Meissnera. Powstaną tam pasy rowerowe na jezdni, a także pasy do parkowania samochodów. Przejścia dla pieszych staną się bezpieczniejsze – dzięki lepszej widoczności i skróceniu przejścia, co uniemożliwi wyprzedzanie na przejściu. Takie wykroczenie było m.in. przyczyną zeszłorocznego „głośnego” wypadku na przejściu dla pieszych na ul. Umińskiego. Zmiana charakteru i przekroju tych ulic to jeden z najważniejszych wniosków z ubiegłorocznego audytu bezpieczeństwa przejść dla pieszych.

Ponadto, w ramach projektu powstaną połączenia istniejących dróg dla rowerów na ul. Fieldorfa (w rejonie ul. Ostrobramskiej) i na ul. Jugosłowiańskiej (w rejonie skrzyżowania z ul. Fieldorfa).

Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał ok. 11 miesięcy na opracowanie kompletnej dokumentacji budowlanej. Na jej podstawie w przyszłym roku będzie można zrealizować tę inwestycję.

Zdjęcia

Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap I
Abonament parkingowy
Baner Warszawa 19115
Rozbudowa II linii metra - informacje o zmianach w komunikacji
Rozbudowa II linii metra - informacje o budowie