Rowerowy Maj to ogólnopolska kampania społeczno-edukacyjna, której celem jest promocja zdrowego stylu życia, zrównoważonej mobilności, a także zachęcanie do podejmowania bardziej ekologicznych wyborów transportowych. Podczas Rowerowego Maja mobilizujemy dzieci i młodzież do aktywnych dojazdów, które mogą odbywać na rowerze, hulajnodze, rolkach, deskorolce. Każdy taki dojazd jest nagradzany naklejką – jedną do przyklejenia na plakat wiszący w klasie, drugą do swojego dzienniczka. Im więcej przejazdów, tym fajniejsze nagrody. Nie ma tu przegranych!
Przesiądź się dla klimatu
Tegoroczna edycja Kampanii odbędzie się dla klimatu. Pragniemy podnieść świadomość wśród dzieci i młodzieży na temat tego, jak ważne są decyzje dotyczące sposobu przemieszczania się w kontekście ochrony naszej atmosfery.
Transport indywidualny generuje w mieście zanieczyszczenia, które są szkodliwe zarówno na poziomie lokalnym, utrzymując się jako smog, jak i na poziomie ogólnym, emitując między innymi dwutlenek węgla. Wybór alternatywnych sposobów poruszania się po mieście przyczynia się do redukcji emisji na obydwu poziomach.
Przesiadka z samochodu na rower przez 20 dni Rowerowego Maja może pozwolić na zaoszczędzenie średnio 50 kg dwutlenku węgla![1] Co więcej – chcemy zachęcać do zrównoważonego transportu nie tylko w maju i nie tylko najmłodszych, ale również przez cały rok, docierając również do rodziców i nauczycieli, dzięki czemu razem zredukujemy emisje szkodzące klimatowi.
Wkrótce rozpocznie się rejestracja
Już wkrótce rozpoczną się zapisy do akcji. Zgłoszenia będą odbywać się za pośrednictwem formularza rejestracyjnego, który zostanie wysłany do wszystkich warszawskich szkół podstawowych i przedszkoli.
Kontakt w sprawie Kampanii
e-mail: rowerowymaj@zdm.waw.pl
Facebook.com/RowerowyMajWarszawa
tel. 22 558 93 46 oraz 22 558 93 35
[1] Na podstawie: Brand, C., Götschi, T., Dons, E., Gerike, R., Anaya-Boig, E., Avila-Palencia, I., … i Nieuwenhuijsen, M. J. (2021).
The climate change mitigation impacts of active travel: Evidence from a longitudinal panel study in seven European cities. Global Environmental Change, 67, 102224. doi:10.1016/j.gloenvcha.2021.102224