Już w ten długi weekend rozpoczniemy zapowiadany remont ul. Czerniakowskiej. Prace obejmą odcinek między ul. Chełmską a Trasą Siekierkowską. Będzie to nie tylko pierwszy etap remontu ul. Czerniakowskiej, ale także Wisłostrady na odcinku od mostu Grota-Roweckiego do Trasy Siekierkowskiej.
Logistyka przede wszystkim
Nawierzchnia Wisłostrady ma już niemal 20 lat. I choć na całym odcinku znajdują się fragmenty w lepszym i w gorszym wizualnie stanie, do wymiany nadaje się jezdnia na całej długości.
Wisłostrada sama w sobie jest ruchliwą trasą. W ostatnim czasie poszczególne jej odcinki dodatkowo stanowiły i stanowią objazdy dla kluczowych miejskich inwestycji. W tym tkwi największe wyzwanie związane z remontem jezdni. Musi być przeprowadzone etapami, a poszczególne prace muszą być skoordynowane z innymi inwestycjami, np. pracami MPWiK-u, który na różnych odcinkach buduje kolejne elementy kolektora wiślanego.
Dlatego na potrzeby wymiany nawierzchni będziemy korzystać z dostępnych „okienek” – momentów, gdy prace nie będą kolidować z innymi istotnymi inwestycjami, nie będzie problemów z takim zorganizowaniem ruchu, by wytyczyć objazdy, a jednocześnie remontowany odcinek sam nie stanowi objazdu i jego zamkniecie byłoby nadmiernie kłopotliwe dla okolicznych mieszkańców.
To logistyka będzie kluczowa jeśli chodzi o kolejność, a niekoniecznie wizualny stan zużycia jezdni, tym bardziej, że – jak wspomnieliśmy – wymiana jest potrzebna na całej długości. Dla prac na najtrudniejszych pod tym względem odcinkach, mamy zamiar wykorzystywać „długie weekendy”, tak jak teraz w przypadku odcinka między ul. Chełmską a Trasą Siekierkowską.
Pierwszy etap
Ale to nie jedyne odcinki przewidziane na ten rok. W planach mamy frezowanie jezdni wschodniej Czerniakowskiej na odcinkach między ulicami Chełmską a Bartycką (bez skrzyżowań z Gagarina i Bartycką) oraz między Bartycką a mostem Łazienkowskim (bez odcinka Mikkego-Zaruskiego). Taki zakres wynika z zaplanowanej przez MPWiK renowacji kolektora wzdłuż ul. Czerniakowskiej. W ten sposób nie dojdzie do rozbiórki dopiero co ułożonej nawierzchni. To tegoroczne minimum, co nie znaczy, że remontu w tym roku nie przejdą inne fragmenty Wislostrady. Wszystko zależy od tego na co pozwoli koordynacja.
Czy wiesz, że…
Wszystkie bieżące informacje o remontach i utrudnieniach w ruchu znajdziesz w miejskim serwisie Infoulice.