Jeszcze dziś rozpocznie się betonowanie ostatnich dwóch ciągów schodów (nr 1 i 6) od strony Torwaru, przy przyczółkach. Pozostałe – także po praskiej stronie – zostały już zabetonowane. Wcześniej powstały fundamenty i stopnie, po których wchodzą piesi. Kolejnym etapem odbudowy schodów będzie układanie żywicy i montaż balustrad.
Równolegle pracujemy przy budowie zbiorników retencyjnych i kanalizacji odprowadzającej wodę z części kablobetonowej mostu. Cały czas trwają też roboty związane z zabezpieczaniem konstrukcji stalowej i betonowej mostu przed korozją. Wszystkie prace zakończą się do października.
Ważne zadanie
Most został otwarty dla ruchu kołowego 28 października 2015 r. po trwającej 199 dni odbudowie. Prace związane z odtworzeniem przeprawy toczą się jednak dalej. Jednym z najważniejszych zadań, które pozostały do dokończenia była budowa schodów prowadzących na most i przystanki autobusowe na obu brzegach.
Stare schody musiały zostać rozebrane. W połowie czerwca br. ruszyła budowa nowych, zaraz po otrzymaniu decyzji o pozwoleniu na budowę. Była ona niezbędna, jako że schody są odbudowywane w innym kształcie niż dotychczas. Dzięki temu zachowana zostanie rezerwa na montaż wind, prowadzących na przystanki i most.