Jeszcze na początku tygodnia wjazd do miasteczka Wilanów nie był najprostszy. Mieszkańcy mieli tylko pięć możliwości, aby się do niego dostać. Musieli jechać na wprost z ul. Jana III Sobieskiego w al. Rzeczypospolitej, skręcić w nią w prawo z al. Wilanowskiej, wykonać ten manewr nieco dalej w ul. Kieślowskiego lub taki sam z ul. Przyczółkowej w Klimczaka lub w Branickiego. Na tym ostatnim skrzyżowaniu mogli też wjechać do miasteczka od południa, skręcając w lewo – był to jedyny wjazd dla poruszających się od tej strony. Równie trudny był wyjazd, zwłaszcza w kierunku centrum. Możliwy był tylko ul. Branickiego i al. Rzeczypospolitej, bo pozostałe wyjazdy umożliwiały tylko skręt w prawo (ul. Kieślowskiego i Klimczaka).
Nowe światła, przejścia i przejazdy
W czwartek (9 września) to się zmieniło. Tego dnia otwarto nowe połączenie osiedla z al. Wilanowską. Jest nim przedłużona ul. Sarmacka, którą do skrzyżowania podciągnął deweloper – firma Robyg. W tym celu wybudowała przepust na Potoku Służewieckim, w miejscu używanej wcześniej przez pieszych kładki.
My natomiast zajęliśmy się skrzyżowaniem. Włączyliśmy do niego ul. Sarmacką, co wiązało się ze sporym zakresem robót. Przede wszystkim przebudowaliśmy sygnalizację świetlną, aby obsługiwała podłączoną nową drogę. Światła stały się nowocześniejsze, bo teraz działają w akomodacji. Zostały też wyposażone w detekcję ruchu.
Na północnej jezdni al. Wilanowskiej utworzyliśmy lewoskręt, a na południowej – pas do skrętu w prawo. Dzięki temu na skrzyżowaniu, na którym wymieniliśmy nawierzchnię, można teraz skręcić w każdej relacji. Wytyczyliśmy dwie nowe zebry – po wschodniej stronie alei i przez Sarmacką. Razem z pozostałymi na skrzyżowaniu mają pośrodku azyl dla pieszych, są też wyposażone w płyty z wypustkami dla osób z dysfunkcją wzroku. Ponadto utworzyliśmy dwa przejazdy rowerowe, w tym jeden w ciągu drogi dla rowerów.
Komunikacyjne ułatwienie
Inwestycja była od dawna oczekiwana przez mieszkańców Miasteczka Wilanów. Dzięki niej zyskali duże usprawnienie komunikacyjne, które skraca im drogę do głównej arterii tej części dzielnicy i zapewnia skręt w lewo w kierunku centrum. Z kolei piesi zyskali krótsze i komfortowe dojście do pobliskich przystanków autobusowych, a rowerzyści – połączenie z ciągiem trasy wzdłuż potoku.