Skrzyżowanie Płochocińskiej, Spedycyjnej i Krzyżówki z nową nawierzchnią. Czas na światła - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

25-10-2021

Skrzyżowanie Płochocińskiej, Spedycyjnej i Krzyżówki z nową nawierzchnią. Czas na światła

Za nami kolejny etap prac na przebudowywanym przez dewelopera skrzyżowaniu ulic Płochocińskiej, Spedycyjnej i Krzyżówki. W miniony weekend została na nim wymieniona nawierzchnia. Teraz wykonawca będzie się skupiał na budowie sygnalizacji świetlnej.

Skrzyżowanie Płochocińskie, Spedycyjnej i Krzyżówki po asfaltowaniu.

Przebudowa skrzyżowania ulic Płochocińskiej, Spedycyjnej i Krzyżówki prowadzona jest od sierpnia. Do tej pory trwało poszerzanie ul. Spedycyjnej pod lewoskręt oraz zachodniego wlotu ul. Płochocińskiej pod pasy skrętów w lewo i prawo. Koncentrowano się też na robotach brukarskich, m.in. układaniu krawężników oraz remoncie i budowie nowych chodników. Kolejny etap wiązał się z wymianą nawierzchni w miniony weekend.

Asfaltowanie zaczęło się w piątek. Tego dnia wybrany przez dewelopera (firmę Marvipol) wykonawca układał masę na przedłużonym i włączanym do skrzyżowania ok. 200-metrowym fragmencie ul. Krzyżówki. Następnie, już w sobotę, przystąpił do prac na „krzyżówce”. Ich zwieńczeniem było malowanie oznakowania poziomego. Tym samym widoczne stały się nowo utworzone pasy na Spedycyjnej i Płochocińskiej. W pełni widoczne są już także wytyczone przejścia dla pieszych.

Czekanie na światła

Zanim przebudowa skrzyżowania się zakończy, minie jeszcze ok. 1,5 miesiąca. Głównym jej punktem, obok poszerzenia, jest instalacja sygnalizacji świetlnej. Na razie sfinalizowano układanie okablowania i zamontowano część masztów sygnalizacyjnych. Wstawianie reszty konstrukcji i instalowanie sygnalizatorów zaplanowano na listopad – obecnie wykonawca oczekuje na ich dostawę.

Wyposażenie „krzyżówki” w światła jest konieczne. Dlatego, że po włączeniu do niej ul. Krzyżówki znacznie zwiększy się ruch. Dla mieszkańców pobliskiego osiedla nad Kanałem Żerańskim to drugi wyjazd w stronę głównej arterii tej części miasta, czyli ul. Modlińskiej. Do tej pory byli skazani tylko na ul. Kowalczyka.

 

Bezpieczniej i wygodniej

Inwestycja poprawi bezpieczeństwo również niezmotoryzowanych uczestników ruchu. Do tej pory na skrzyżowaniu nie było ani jednego przejścia dla pieszych. Dzięki przebudowie mieszkańcy zyskali cztery zebry – na każdym wlocie. Przy okazji powstaje azyl na przejściu przy przystanku „Cementownia 02”. Budowę właśnie tego elementu infrastruktury drogowej wskazali audytorzy, którzy w trakcie audytu bezpieczeństwa nieosygnalizowanych zebr w mieście ocenili to przejście na 2 w sześciopunktowej skali.

Już zmieniła się lokalizacja przystanku autobusowego „Cementownia 01”. Został przesunięty na zachodni wlot. Ul. Płochocińskiej. Ponieważ znalazł się za wyjazdem ze Spedycyjnej, konieczna była zatoki dla autobusów, aby te nie zablokowały pojazdów opuszczających skrzyżowanie w kierunku ul. Modlińskiej.

Projekt stałej organizacji ruchu:

SOR-Płochocińska-Spedycyjna-Krzyżówki

Pliki do pobrania

Powered by Projectic.pl