Do przetargu, który ogłosiliśmy w połowie sierpnia zgłosiły się dwie firmy. Pierwsza oferta opiewa na ponad 1,4 mln zł, a druga na niespełna 807 tys. zł. Oferty będą teraz przez nas analizowane. Jeżeli uda się rozstrzygnąć przetarg, będziemy mogli podpisać umowę, a przyszły wykonawca rozpocznie roboty w terenie.
Zakres prac
Okolice pl. Hallera to stosunkowo mały obszar ograniczony od północy linią ulicy Starzyńskiego, a z pozostałych stron sąsiadujący z obecną granicą SPPN. Strefą zostanie objętych ponad 9 km dróg leżących na powierzchni niespełna 1 km kwadratowego. Wzdłuż dróg publicznych będzie wyznaczonych blisko 1,5 tys. miejsc parkingowych oraz dodatkowe w strefach postoju tylko dla mieszkańców.
Formalnie SPPN na nowym obszarze zacznie funkcjonować od 2 stycznia 2023 r. Wcześniej musimy jednak wdrożyć zatwierdzaną organizację ruchu. Będzie to polegać na wyznaczeniu 1,5 tys. miejsc parkingowych, nowego ronda na skrzyżowaniu ulic Szanajcy i Dąbrowszczaków oraz przemianowaniu niektórych ulic na jednokierunkowe, dzięki czemu uda się wyznaczyć więcej miejsc postojowych. Chcemy, aby prace zakończyły się tuż przed początkiem obowiązywania SPPN.
SPPN na Mokotowie
W tym samym czasie planujemy wdrożyć nową organizację ruchu na Górnym i Dolnym Mokotowie, do linii ulic Różanej i Gagarina. Tutaj też od przyszłego roku obowiązywała będzie SPPN. Strefa powiększy się dzięki temu o kolejne 30 km dróg zajmujących blisko 5 km kwadratowych powierzchni. Znajdzie się tu niemal 5 tys. ogólnodostępnych miejsc postojowych oraz ponad pół tysiąca dodatkowych w strefach tylko dla mieszkańców. Obecnie przygotowujemy się do ogłoszenia postępowania na wdrożenie zmian.
Zatwierdzony przez Radę Miasta pakiet zmian w SPPN zakłada również m.in. zwaloryzowanie stawek za postój, podniesienie opłat dla nieuczciwych kierowców czy brak obowiązku umieszczania biletu za szybą. Szczegóły można znaleźć tutaj.