Punkty Informacji Płatnej wchodzą w skład Miejskiego Systemu Informacji, zarządzanego przez ZDM. Pierwsze takie tablice pojawiły się w Warszawie w 2014 roku. System jest dedykowany dla klientów komercyjnych, m.in. o charakterze handlowym i usługowym.
Obecnie w całym mieście jest ok. 190 Punktów Informacji Płatnej. Ponieważ cieszą się one popularnością, chcemy rozwijać system – docelowo punktów może być ok. 700. Każdy element systemu podzielony jest na 4 panele. Na każdym z nich umieszczany jest logotyp oraz informacja kierująca, ułatwiająca dotarcie do wskazywanego obiektu.
Operatorem obsługującym Punkty Informacji Płatnej jest firma ADPOL. Do jej zadań należy pozyskiwanie podmiotów zainteresowanych umieszczeniem reklamy, zawieranie umów z klientami, wykonanie, montaż oraz obsługę paneli Punktów Informacji Płatnej. Tablice funkcjonują na podstawie zgód wydawanych przez ZDM.
Funkcjonowanie Punktów Informacji Płatnej przekłada się na konkretne wpływy do budżetu miasta. W 2015 roku było to łącznie 403 795 zł.