Spotkanie było częścią trzydniowego (9-11 maja) projektu naukowo-dydaktycznego, w którym – oprócz ZDM – brały udział też Zarząd Transportu Miejskiego, Tramwaje Warszawskie i Metro Warszawskie. Do Warszawy przyjechała grupa 16 studentów z koła naukowego SKN Traffic Modeling, funkcjonującego przy Katedrze Systemów Transportowych i Inżynierii Ruchu Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej.
Dzień zaplanowaliśmy intensywnie. Wykłady, pokazy, pytania, rozmowy. Nasi goście zapoznali się z ogólnymi zasadami działania Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem, rozmawialiśmy o sterowaniu sygnalizacją w mieście. Wśród tematów pojawiła się też komunikacja rowerowa i budowa infrastruktury przeznaczonej dla rowerzystów oraz dostępność przestrzeni publicznej.
Szczególną uwagę poświęciliśmy poprawie bezpieczeństwa na drogach. Rozmawialiśmy o tym, jak powstają projekty zmian w organizacji ruchu. Naszych gości szczególnie zainteresował przeprowadzany przez nas audyt bezpieczeństwa przejść dla pieszych oraz tzw. aktywne przejścia – rozwiązanie, które od dwóch lat z sukcesem wprowadzamy na ulicach Warszawy. Zaprezentowaliśmy kilka przykładów niestandardowych rozwiązań w organizacji ruchu: przystanek wiedeński na trasie W-Z, zapory antyterrorystyczne na ul. Nowy Świat czy pasy akustyczne na Wisłostradzie.
Na naszych gości czekał też samochód interwencyjny Pogotowia Drogowego i przenośna waga używana przez nas do kontrolowania ciężarówek. A na koniec przedstawiliśmy nasze pionierskie projekty – system informujący o awariach oświetlenia ulicznego, ale też projekt e-kontrola i e-parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego.