Światła na dwóch przejściach i skrzyżowaniu. Podpisaliśmy umowy - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

05-11-2021

Światła na dwóch przejściach i skrzyżowaniu. Podpisaliśmy umowy

Właśnie podpisaliśmy umowy z firmami, które wybudują sygnalizacje w trzech lokalizacjach. W światła wyposażone zostaną przejścia dla pieszych na ul. Połczyńskiej przy wlocie Lustrzanej i w al. Krakowskiej przy skrzyżowaniu z Tapicerską. Osygnalizujemy też skrzyżowanie ulic Kondratowicza, Blokowej i Przy Grodzisku.

Przejście dla pieszych przez al. Krakowską przy ul. Tapicerskiej.

Obie zebry zostały sprawdzone w trakcie niedawnego audytu nieosygnalizowanych przejść w Warszawie na naszych drogach. Audytorzy uznali je za niebezpieczne i wystawili im noty 0 (w skali 0-5). Oceniający zwrócili uwagę na znaczne prędkości rozwijane przez samochody na długim, prostym odcinku drogi i brak elementów infrastruktury, które uniemożliwiałyby poruszanie się kierowcom zbyt szybko. Dlatego na al. Krakowskiej i ul. Połczyńskiej wskazali budowę sygnalizacji.

45 dni na roboty

Po audycie zleciliśmy wykonanie projektów zmian, a we wrześniu ogłosiliśmy przetarg na budowę świateł na obu przejściach. Zgłosiły się w nim firmy Yunex i Podkowa. W przypadku al. Krakowskiej zaproponowały odpowiednio 517 tys. zł i 471 tys. zł, a jeśli chodzi o ul. Połczyńską – 396 tys. zł i 414 tys. zł. Propozycje okazały się korzystne i po ich dokładnym sprawdzeniu właśnie podpisaliśmy umowy z oferentami.

                               Zebra przez ul. Połczyńską na wysokości ul. Lustrzanej.

 

W obu lokalizacjach sygnalizacje zostaną wybudowane przez obie jezdnie, a w przypadku al. Krakowskiej – również przez torowisko tramwajowe. Światła będą wyposażone w automatyczną detekcję pieszych i pojazdów.

W rejonie przejść wymienimy płyty chodnikowe i położymy brakujące płyty z wypustkami dla osób niewidomych i niedowidzących. Ponadto wytyczymy przejazdy rowerowe – na Bemowie przy zebrze przez ul. Połczyńską, a we Włochach wzdłuż przejścia przez ul. Tapicerską.

Wybrani wykonawcy mają 45 dni na realizację inwestycji od dnia podpisania umowy. Oznacza to, że przejścia dla pieszych przez al. Krakowską przy skrzyżowaniu z Tapicerską i ul. Połczyńską przy Lustrzanej zyskają sygnalizację świetlną jeszcze w tym roku.

                               Przejście dla pieszych przez al. Krakowską przy ul. Tapicerskiej.

 

Nowe światła: Targówek

Z kolei 100 dni na wykonanie swoich prac ma Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „Mosty”. Z tą firmą związaliśmy się umową kilka dni temu. Jej zadaniem jest budowa świateł na skrzyżowaniu ulic Kondratowicza, Blokowej i Przy Grodzisku wraz z poszerzeniem ul. Kondratowicza od strony wschodniej, wyznaczeniem trzech przejazdów rowerowych i wymianą chodnika – także tego po południowej stronie ul. Kondratowicza w kierunku ul. św. Wincentego.

Inwestycja, której koszt wyniesie 2 mln 887 tys. zł, poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Dziś prosty odcinek ul. Kondratowicza skłania wielu kierowców do przekraczania prędkości, co odbija się na komforcie przechodzących przez tę ulicę pieszych. Tylko w latach 2015-2020 w tym miejscu doszło do pięciu zdarzeń drogowych: czterech wypadków i jednej kolizji.

Potrzebę wprowadzenia zmian na skrzyżowaniu ulic Kondratowicza, Blokowej i Przy Grodzisku wykazał też audyt. Obie wytyczone przez ul. Kondratowicza zebry zostały ocenione na 2 w sześciopunktowej skali (0-5). Audytorzy wskazali na brak elementów uspokojenia ruchu i zalecili budowę azyli oraz sygnalizacji świetlnej.

                               Skrzyżowanie ulic Kondratowicza, Blokowej i Przy Grodzisku.

 

Nowe światła: centrum

W sygnalizację wyposażymy też ruchliwe i ważne przejścia na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Senatorskiej, tuż przy pl. Bankowym. Stanie się to jeszcze w tym roku – informowaliśmy o tym wcześniej w osobnym komunikacie. Zmiany na tych zebrach, znacznie szersze niż tylko postawienie sygnalizacji, bo wiążące się również z poszerzeniem chodnika i wyznaczeniem przejazdu rowerowego, stanowią element Nowego Centrum Warszawy.

Projekt stałej organizacji ruchu – przejście przez al. Krakowską przy ul. Tapicerskiej:

Krakowska al. Tapicerska - sygnalizacja i przejazd rowerowy - SOR 2021

 

 

Projekt stałej organizacji ruchu – przejście przez ul. Połczyńską na wysokości ul. Lustrzanej:

Połczyńska Lustrzana - sygnalizacja i przejazd rowerowy - SOR 2021

 

 

Projekt stałej organizacji ruchu:

Kondratowicza Blokowa Przy Grodzisku - przejazdy rowerowe i DDR - SOR zatw. 2021

Pliki do pobrania

Powered by Projectic.pl