Sygnalizacja na skrzyżowaniu al. Sikorskiego i ul. Czarnomorskiej i na wlocie ul. Pory była jedną z najstarszych w okolicy. Zwracała uwagę nie tylko wysłużonymi sygnalizatorami na obdrapanych masztach. Jako jedyna w ciągu al. Sikorskiego nie działała w koordynacji z pozostałymi światłami w ciągu arterii prowadzącej m.in. na most Siekierkowski. W efekcie zaburzała płynność ruchu – kierowcy tracili część czasu, którą wypracowali na wcześniejszych osygnalizowanych skrzyżowaniach.
Zmieniły to prace modernizacyjne, które właśnie się zakończyły. Wymieniliśmy maszty i latarnie sygnalizacyjne na ledowe wraz z okablowaniem i urządzeniami sterującymi. Nowe światła wyposażyliśmy w akustyczne naprowadzanie, automatyczne wykrywanie pojazdów oraz detekcję pieszych i rowerzystów. Tym samym sygnalizacja pracuje akomodacyjnie. Zielone światło zapala się wtedy, kiedy jest taka potrzeba, pomijając wloty i relacje, w których akurat nikt nie czeka na przejście i przejazd. Ponadto skoordynowaliśmy ją z pozostałymi w ciągu al. Sikorskiego.
Przy okazji modernizacji sygnalizacji poprawiliśmy towarzyszącą infrastrukturę. Wyznaczyliśmy dwa przejazdy rowerowe – wzdłuż przejścia dla pieszych przez al. Sikorskiego i wzdłuż zebry na ul. Pory. Przy jej wlocie, a także od strony ul. Czarnomorskiej, wybudowaliśmy trzy krótkie fragmenty drogi dla rowerów, aby podpiąć do nich trasy, które w przyszłości powstaną po obu stronach al. Sikorskiego. Wyremontowaliśmy także chodniki w obrębie przejść i zamontowaliśmy płyty z wypustkami, ostrzegające osoby z dysfunkcją wzroku o zbliżaniu się do krawędzi jezdni.
Dodatkowo zazieleniliśmy południowo-wschodni narożnik przy wlocie ul. Czarnomorskiej, którego nawierzchnię do niedawna w całości stanowiła kostka.
W 2022 r. inwestycji, które wiążą się z budową lub modernizacją sygnalizacji, przeprowadzimy znacznie więcej. Światła powstaną na dwóch przejściach dla pieszych przez ul. B. Czecha oraz na jednym przez ul. Żegańską. Nowe sygnalizacje wybudujemy w pięciu lokalizacjach ul. L. Kondratowicza w ramach przebudowy tej ulicy po doprowadzeniu pod nią na Targówek drugiej linii metra. Zakończymy też budowę świateł na zebrze przez al. Krakowską przy ul. Tapicerskiej. Światła już działają na przejściu przez ul. I. Gandhi przy ul. L. Teligi, a niebawem powstaną na tej samej ulicy kilkaset metrów dalej – na przejściu przy ul. L. Hirszfelda. W obu miejscach budowę sygnalizacji koordynowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wdrażając projekt przygotowany przez ZDM w związku z dostosowaniem ciągu ulic I. Gandhi i J. Rosoła do objazdu w przypadku zamknięcia południowej obwodnicy Warszawy.