Sygnalizacja na Modlińskiej coraz bardziej zintegrowana - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

26-06-2020

Sygnalizacja na Modlińskiej coraz bardziej zintegrowana

Trwają prace przy przebudowie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu u zbiegu Modlińskiej i Ekspresowej. Efektem będzie włączenie go do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem. Oznacza to poprawę zarówno płynności ruchu, jak i bezpieczeństwa na drodze.

Przebudowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu u zbiegu Modlińskiej i Ekspresowej.

Na koniec zeszłego roku ZSZR obejmował ponad 360 skrzyżowań w całej Warszawie. Składające się na niego sygnalizacje to nowoczesne urządzenia skoordynowane ze sobą i dostosowujące program do natężenia ruchu. Oprócz tego skrzyżowania wyposażone są w kamery przekazujące obraz na żywo do centrum zarządzania. Pozwala to służbom szybciej i lepiej reagować na utrudnienia w ruchu.

Na odcinku przeszło 7 kilometrów w ciągu ulic Modlińska-Jagiellońska w poczet systemu wchodzą już prawie wszystkie osygnalizowane skrzyżowania od ul. Światowida do wysokości ronda Starzyńskiego.

System jest stale rozbudowywany. W tym roku tylko na Modlińskiej firma Siemens włączy do niego sygnalizacje na kolejnych 4 skrzyżowaniach. Oprócz wspomnianej już ul. Ekspresowej będą to światła u zbiegu z ulicami Kowalczyka i Elektronową oraz z trasą mostu M. Skłodowskiej-Curie.

 

Trzy w jednym

Sygnalizacja u zbiegu Modlińskiej, Ekspresowej i Płużnickiej jest już stara i mocno wyeksploatowana. W celu włączenia jej do zaawansowanego technologicznie systemu musi zostać zastąpiona całkowicie na nową, co wiąże się również z pracami ziemnymi przy wymianie okablowania.

Korzystając z tej okazji, remontujemy też chodnik w obrębie skrzyżowania. Standardem w naszych pracach jest równoczesna likwidacja barier architektonicznych, takich jak wysokie i nierówne krawężniki, oraz montaż ułatwień dla niewidomych i niedowidzących — płytek ostrzegawczych i pasów prowadzących.

Remont chodnika jest skoordynowany z planami wprowadzenia w tym miejscu większej ilości zieleni. Dotychczas na północno-zachodnim narożniku skrzyżowania znajdował się asfaltowy plac o powierzchni kilkudziesięciu metrów kwadratowych, który nie spełniał żadnej konkretnej funkcji. Przy jednoczesnym zachowaniu szerokiej przestrzeni dla pieszych udało się skuć dużą część asfaltu i zastąpić trawnikiem. Docelowo chcielibyśmy w porozumieniu z Zarządem Zieleni posadzić na nim jeszcze krzewy i byliny.

Galeria zdjęć sprzed rozpoczęcia prac

Powered by Projectic.pl