Sygnalizacja na Woronicza już działa - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

18-07-2025

Sygnalizacja na Woronicza już działa

Na skrzyżowaniu ulic Woronicza i Spartańskiej działa już nowa sygnalizacja świetlna. Planowane i przygotowywane od dłuższego czasu światła zastąpiły zamontowane doraźnie progi zwalniające. Poza tym zmieniliśmy układ skrzyżowania, co zapewni jeszcze większe bezpieczeństwo. To zmiany podyktowane m.in. wynikami audytu przejść dla pieszych. Nie zabrakło też udogodnień dla rowerzystów.

Budowa nowej sygnalizacji na ul. Woronicza dobiegła końca, a wraz z nią przebudowa całego skrzyżowania z ul. Spartańską. Nowa sygnalizacja poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu.

Nie tylko światła

 Po wprowadzonych zmianach lewy pas jezdni w stronę ul. Wołoskiej służy wyłącznie do skrętu w lewo. Analogicznie na jezdni w stronę ul. Racjonalizacji – lewy pas służy tylko do zjazdu do zajezdni autobusowej. Jezdnia rozszerza się ponownie do dwóch pasów za skrzyżowaniem.

Przejście dla pieszych, które znajdowało się na wysokości ul. Woronicza 29, zostało przesunięte bliżej skrzyżowania i wyposażone w azyl. Piesi mogą korzystać również z nowych chodników, a podróżujący komunikacją miejską z przebudowanego przystanku „Zajezdnia Woronicza” 02.

 Zmiany również dla rowerzystów

 Zwęziliśmy wlot w ul. Spartańską – powstał tam jeden z dwóch nowych przejazdów rowerowych, który łączy się z drogą dla rowerów wzdłuż ulicy. Drugi przejazd przebiega przez ul. Woronicza po zachodniej stronie skrzyżowania.

Dodatkowo jesteśmy w trakcie przygotowywania projektu drogi dla rowerów wzdłuż ul. Woronicza, która powstanie na odcinku od ul. Wołoskiej do ul. Etiudy Rewolucyjnej, po północnej stronie ulicy.

Efekt audytu

 Wprowadzone przez nas zmiany to efekt przeprowadzenia audytu bezpieczeństwa przejść dla pieszych. Oba przejścia przez ul. Woronicza na skrzyżowaniu z ul. Spartańską otrzymały w nim ocenę „0”, czyli najniższą możliwą.

Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego to jeden z naszych priorytetów. Podczas audytu sprawdziliśmy prawie 4000 przejść, a 471 z nich określiliśmy jako priorytetowe, na których zmiany muszą zajść najszybciej. Teraz do poprawy zostało ich 250, na 221 przejściach piesi są już bezpieczniejsi. Dzięki zeszłorocznej decyzji radnych mamy możliwość sfinansowania tych zmian – otrzymaliśmy dodatkowe 164 mln zł na lata 2025-2028.

Zaprojektowanie takich zmian jak budowa sygnalizacji świetlnej wymaga czasu, jednak efekt jest tego warty. Budowa sygnalizacji choć jest drogim rozwiązaniem, to jednak bardzo skutecznym. Dlatego niedawno rozpoczęliśmy projektowanie sygnalizacji na 10 nowych skrzyżowaniach, m.in. Lazurowa/Dywizjonu 303, Marymoncka/Twardowska czy Popiełuszki/Poli Gojawiczyńskiej/Hanki Czaki.

 

Powered by Projectic.pl