Weekendowy remont jezdni zakończył się w poniedziałek nad ranem. Blisko kilometrowy fragment ul. Sytej między ul. Z. Vogla a Południową Obwodnicą Warszawy (droga ekspresowa S2) był wyłączony z użytkowania od piątkowego wieczora przez sobotę i niedzielę, bo naprawialiśmy na nim nawierzchnię.
Prace rozpoczęliśmy od sfrezowania starego, pełnego ubytków i kolein asfaltu. Następnie przystąpiliśmy do czyszczenia nawierzchni i skropienia jej emulsją asfaltową, aby połączyła nową warstwę wiążącą. Potem ponownie użyliśmy emulsji i ułożyliśmy warstwę ścieralną – łącznie ponad 5900 m kw. nowej masy bitumicznej. Minionej nocy namalowaliśmy oznakowanie poziome oraz usunęliśmy znaki pionowe i wygrodzenia, ustawione w związku z objazdem. W poniedziałek rano i przed południem trwały ostatnie, kosmetyczne prace, które wiązały się z porządkowaniem poboczy.
Więcej frezowań
W miniony weekend pracowaliśmy jeszcze w dwóch miejscach. Na Bielanach wymieniliśmy nawierzchnię ul. A. Jarzębskiego. Była to naprawa z cyklu „Frezowanie plus”, czyli tegorocznych inwestycji obejmujących nie tylko jezdnię. Na jednej z ważniejszej bielańskich ulic trwa również remont chodników i wjazdów na posesje, a całość prac zakończy się w grudniu.
Z kolei w niedzielę sfinalizowaliśmy prace ul. Kołacińskiej. Na Białołęce przeprowadziliśmy pilny remont nawierzchni ze względu na jej stan zagrażający bezpieczeństwu. Nowy asfalt położyliśmy między ulicami Modlińską a Wiklinową. Awaryjna naprawa rozpoczęła się we wtorek i miała potrwać dwa dni, jednak ze względu na znaczne opady śniegu roboty musieliśmy przerwać i dokończyć w późniejszym terminie.
Ulice Syta, A. Jarzębskiego i Kołacińska były kolejnymi, na których wymieniliśmy w tym roku wyeksploatowaną nawierzchnię. Wcześniej asfaltowaliśmy m.in. ulice Śmigłowca, K. Gierdziejewskiego, Płochocińską, W. Sławka, I. Paderewskiego czy ciąg Saskiej i Egipskiej. Na trzech ostatnich przeprowadziliśmy prace w ramach „Frezowania plus”, co oznacza, że obok kierowców również piesi zyskali lepszą infrastrukturę.