Oferty nadesłały firmy Adrog (5 mln 668 tys. 691 zł brutto), Delta (5 mln 986 tys. 93 zł brutto), Efekt (5 mln 891 tys. 700 zł), Mabau (6 mln 27 tys. zł brutto), Rokom (6 mln 824 tys. 117 zł brutto) i Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „Mosty” (7 mln 925 tys. 94 zł brutto). Analiza propozycji już się rozpoczęła – wydają się być korzystne. Wybór wykonawcy powinien nastąpić do świąt wielkanocnych. Firma, której powierzymy zadanie, na jego realizację będzie miała 180 dni od daty podpisania umowy.
Głównym elementem zadania jest budowa sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez zjazd ul. Starzyńskiego w kierunku ul. Szwedzkiej. Zjazd biegnie łagodnym łukiem i choć zmienia się klasa drogi z głównej na zbiorczą, to spora część kierowców nie redukuje wystarczająco prędkości, zjeżdżając z fragmentu śródmiejskiej obwodnicy Warszawy. W dodatku przed zebrą zjazd rozszerza się. To wpływa na niski poziom bezpieczeństwa – w latach 2015-2020 doszło tu do czterech wypadków, w tym jednego śmiertelnego. Światła sprawią, że niezmotoryzowani uczestnicy ruchu będą tu lepiej chronieni, a podobne zdarzenia drogowe nie powinny mieć miejsca.
Obok przejścia utworzymy przejazd rowerowy. Wprowadzimy też nowe oznakowanie poziome – jezdnia będzie miała jeden pas, który rozwidli się do trzech w stronę ul. Szwedzkiej dopiero za zebrą. Kierowcy nie będą więc mieli możliwości wyprzedzania przed przejściem.
Przesuniemy jezdnię
Katalizatorem zmian będzie budowa drogi dla rowerów. Powstanie na odcinku od ul Namysłowskiej do ronda Żaba. Dziś ten fragment to tzw. teleport, czyli wyrwa w rowerowej infrastrukturze. Nie pozwala ona na przejazd na dwóch kółkach w pełni przepisowo. Rowerzyści muszą omijać pieszych, co może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji i kolizji.
Jednocześnie wyremontujemy chodnik. Żeby zmieścić obok niego ścieżkę rowerową, konieczna stanie się korekta geometrii jezdni. Dziś jeden narożnik przedwojennego bloku podoficerskiego Funduszu Kwaterunku Wojskowego znajduje się zaledwie 2,75 m od krawężnika. Jezdnia, która w tym miejscu zaczyna przechodzić w lekki łuk, zostanie przesunięta bliżej torowiska tramwajowego. Pozwoli to odzyskać potrzebną przestrzeń.
Przy okazji wyremontujemy też przystanek autobusowy „Namysłowska 02”. Zatokę postojową na wysokości ul. Starzyńskiego 12 zbudujemy od nowa. Będzie w całości do parkowania równoległego, ale za to dłuższa niż dotychczas. Namalujemy też niebieską kopertę dla osób z niepełnosprawnościami.