Szósty przetarg, sześć ulic. Szykujemy kolejne frezowania - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

18-07-2025

Szósty przetarg, sześć ulic. Szykujemy kolejne frezowania

Więcej znaczy lepiej? W przypadku remontów ulic na pewno. Właśnie ogłosiliśmy przetarg na frezowanie kolejnych sześciu. Wszystkie to ważne i duże ciągi komunikacyjne. Nowa nawierzchnia powinna się na nich pojawić jeszcze w tym roku.

Do tej pory ogłosiliśmy już pięć przetargów na remonty stołecznych ulic. Teraz przyszedł czas na szósty. Zaplanowaliśmy wymianę nawierzchni na sześciu ważnych i dużych ciągach komunikacyjnych w pięciu dzielnicach. Na oferty czekamy do 4 sierpnia. Wybrany wykonawca lub wykonawcy po podpisaniu umowy na przeprowadzenie remontu każdej z nich będą mieli 2 miesiące. To oznacza, że – jeśli rozstrzygniemy przetarg – kierowcy pojadą po odnowionej jezdni jeszcze w tym roku.

„Włoska” robota

Dwie z sześciu wspomnianych ulic znajdują się w dzielnicy Włochy. Pierwsza to al. Krakowska, gdzie zaplanowaliśmy remont dwóch odcinków. Nowa nawierzchnia pojawi się na jezdni zachodniej między ulicami Szyszkową a Sworzniową oraz na obu jezdniach od ul. Na Skraju do łącznika z ul. Stoicką.

Druga ulica to ul. Hynka. Tam ciężki sprzęt pojawi się na odcinku od al. Krakowskiej do ul. Żwirki i Wigury, gdzie remont przejdzie jezdnia północna. To kontynuacja nie tak dawnych prac, w ramach których wymianę nawierzchni przeszła południowa jezdnia.

Frezowanie przejdzie również ul. Rosoła na sąsiednim Ursynowie. Nowa nawierzchnia pojawi się na wschodniej jezdni między ulicami Ciszewskiego a skrzyżowaniem z ulicami Panoramiczną i Wesołą, które także zostanie wyremontowane. Dalej w stronę ul. Płaskowickiej – na wysokość bloku przy ul. Nowoursynowskiej 139 – roboty zaplanowaliśmy na obu jezdniach.

Frezowania w Śródmieściu, na Woli i Białołęce

Przetarg objął także remont ul. Słomińskiego. Nowy asfalt położymy na południowej jezdni między rondem Zgrupowania AK „Radosław” a Dworcem Gdańskim. Prace przeprowadzimy w porozumieniu z Tramwajami Warszawskimi, które prowadzą remont torowiska wzdłuż ulicy. Po sąsiedzku na Woli wyremontujemy fragment ul. Górczewskiej. Frezowanie zaplanowaliśmy na obu jezdniach między al. Prymasa Tysiąclecia a skrzyżowaniem – na którym także pojawi się nowa nawierzchnia – z ulicami Elekcyjną i Deotymy. Ponadto odnowimy przystanek „Metro Młynów” 02.

Ostatnia z ulic w przetargu to ul. Modlińska. Wymianę nawierzchni zaplanowaliśmy na zachodniej jezdni białołęckiej arterii między ulicami Światowida (północnym wylotem) a Mehoffera. Przygotowaliśmy także zmiany w organizacji ruchu – na wyremontowanym odcinku wyznaczymy buspas.

Prawie 30 ulic

Ogłoszony właśnie przetarg wraz z poprzednimi pięcioma objął łącznie 28 stołecznych ulic. Na części z nich – m.in. Kościuszkowców czy Wólczyńskiej – kierowcy jeżdżą już po nowej nawierzchni. Na wielu zaplanowaliśmy też dodatkowe zmiany. Na przykład na ul. Kościuszkowców wynieśliśmy dwa przejścia, poprawiając bezpieczeństwo pieszych.


  • 🚜 Lista ulic, które planujemy wyremontować w ramach ogłoszonych przetargów:

    🛣️ Ulica
    ↔️ Odcinek
    ℹ️ Informacje dodatkowe
    Bora-Komorowskiego
    Afrykańska-Abrahama
    + remont połowy skrzyżowania z ul. Afrykańską
    Jana Olbrachta
    Redutowa-Górczewska
    + remont ronda ks. Krygiera; + uporządkowanie parkowania na odcinku Jana Olbrachta 32-Batalionu AK „Parasol”
    Wólczyńska
    Arkuszowa-przejazd kolejowy
    Połczyńska
    Fort Wola-Powstańców Śląskich (jezdnia płn.); Dźwigowa-wiaduktem nad torami kolejowymi (jezdnia płd.)
    Jana Pawła II (Wesoła)
    Pogodna-Ułańska; Graniczna-Sagalli
    + zmiany z zakresu bezpieczeństwa na odcinku Jodłowa-Dworkowa
    Kościuszkowców
    Czecha-Kościuszkowców 83
    + dwa wyniesione przejścia dla pieszych (sinusoidalne)
    Pawińskiego
    Korotyńskiego-Banacha
    + remont skrzyżowania z ul. Korotyńskiego; + remont chodników; + azyle na trzech przejściach
    Żerańska
    Klembowska-Modlińska
    + remont skrzyżowania z ul. Klembowska; + remont chodników
    Ciszewskiego
    Pileckiego-Rosoła
    + remont/przebudowa chodników; + remont/przebudowa drogi dla rowerów; + remont przystanków; + rozpłytowania
    Powstańców Śląskich
    Wrocławska-Piastów Śląskich
    + przebudowa skrzyżowania z ul. Wrocławską; + rozpłytowania; + remont chodników na ul. Wrocławskiej; + modernizacja sygnalizacji
    Kasprzaka
    al. Prymasa Tysiąclecia-Płocka
    Senatorska
    Wierzbowa-Miodowa
    Wybrzeże Gdyńskie
    Krasińskiego-przystanek "Cytadela" (jezdnia zach.); Krasińskiego-Wenedów (jezdnia wsch.)
    + poprawa parametrów łuku ulicy w rejonie ul. Czujnej
    Grochowska
    Podskarbińska-Wiatraczna (jezdnia płn.); Międzyborska-Modrzewiowa (jezdnia płd.)
    Marsa
    Żołnierska-Ilskiego
    Broniewskiego
    pl. Grunwaldzki-Krasińskiego
    + remont azylu; + remont chodnika; + remont drogi dla rowerów
    Bolimowska
    Kocjana-Dobrzańskiego "Hubala"
    + azyl; + progi na jezdni; + nowe zieleńce
    Modlińska
    Ćwiklińskiej-Mehoffera
    + remont chodników; + remont peronu przystankowego; + nowe zieleńce
    Ilskiego
    Marsa-Ałamowicza "Tatara"
    al. Komandosów
    Ałamowicza "Tatara"-Dowódców; Jaworzniaków-Gembarzewskiego/Niedziałkowskiego
    + azyl; + progi zawalniające na trzech przejściach
    al. Komisji Edukacji Narodowej
    Wąwozowa-STP Kabaty
    św. J. Odrowąża
    rondo Żaba-Budowlana (jezdnia zach.)
    al. Krakowska
    Szyszkowa-Sworzniowa (jezdnia zach.); Na Skraju-zjazd na Stoicką
    Hynka
    al. Krakowska-Żwirki i Wigury (jezdnia płn.)
    Rosoła
    Ciszewskiego-Panoramiczna/Wesoła (jezdnia wsch.); Panoramiczna/Wesoła-Płaskowickiej+ remont skrzyżowania z ul. Wesołą i ul. Panoramiczną
    Modlińska
    Światowida (płn.)-Mehoffera
    + wyznaczenie buspasa
    Górczewska
    al. Prymasa Tysiąclecia-Deotymy/Elekcyjna+ remont skrzyżowania z ul. Deotymy i ul. Elekcyjną
    Słomińskiego
    rondo Zgrupowania AK "Radosław"-Dworzec Gdański (jezdnia płd.)

Remonty przeprowadzamy nie tylko w ramach przetargów. Wiele zlecamy miejskiemu Zakładowi Remontów i Konserwacji Dróg. Najczęściej są to szybkie, weekendowe frezowania. Niezależnie jednak od wykonawcy, efekt zawsze jest ten sam – równa i pozbawiona dziur nawierzchnia.

Powered by Projectic.pl