Remont ul. Chodeckiej, wraz z otwarciem nowych stacji II linii metra, jest dopełnieniem metamorfozy, którą przeszła ul. Kondratowicza. W dotychczasowych dwóch etapach na niemal całej jej długości, od Krasnobrodzkiej aż do Wyszogrodzkiej, przeprowadziliśmy już zaplanowaną przemianę.
Brakuję „kropki nad i” czyli remontu ostatnich kilkuset metrów drogi oraz budowy docelowego ronda na skrzyżowaniu z ul. Matki Teresy z Kalkuty.
Prace przygotowawcze na finiszu
Pierwszym etapem prac, który wynika z umowy, są prace przygotowawcze. Polegają one głównie na zebraniu niezbędnych dokumentów i uzgodnień czy przygotowaniu projektu czasowej organizacji ruchu.
Przygotowania są już na końcowym etapie, co oznacza, że w pierwszej połowie marca na Chodeckiej pojawią się pierwsi robotnicy. Będą oni mieli 8 miesięcy na przeprowadzenie planowanej metamorfozy.
Przede wszystkim bezpieczeństwo
Audyt bezpieczeństwa przeprowadzony na skrzyżowaniu Chodeckiej i Matki Teresy z Kalkuty w 2017 roku nie pozostawił żadnych złudzeń. To miejsce było skrajnie niebezpieczne – zwłaszcza dla pieszych – trzy przejścia w obrębie skrzyżowania otrzymały noty 0, 2 i 2. Dobrze się złożyło, że w okolicy Metro Warszawskie budowało kolejne stacje II linii. W ramach czasowej organizacji ruchu powstało tu tymczasowe rondo a wraz z nim poszerzone azyle na przejściach, o co apelowali audytorzy.
Wprowadzenie ruchu okrężnego sprawdziło się, ale przez Chodecką nie są prowadzone już objazdy, więc docelowe rondo będzie miało mniejszy przekrój. Dzięki temu piesi będą mieli do pokonania jeden pas, a nie jak dotychczas dwa.
Projekt gotowy
W związku z tym, o czym wspominaliśmy powyżej, postanowiliśmy że na tym skrzyżowaniu rondo musi zagościć na stałe. W zeszłym roku udało się rozstrzygnąć przetarg na projekt, który jest już gotowy.
Zakłada on, że zmieni się geometria wlotu ul. Chodeckiej na odcinku od ronda do ul. Żuromińskiej. Przybędą też równoległe miejsca do parkowania na jezdni ul. Chodeckiej, a po jej zachodniej stronie – szpaler drzew.
Brakujący remont chodników i jezdni
W ramach projektu chcemy wyremontować również ostatni, nietknięty odcinek Chodeckiej – od Wyszogrodzkiej do Balkonowej. Oprócz remontu jezdni i chodników przebudujemy też przejście dla pieszych przy Żuromińskiej. W audycie bezpieczeństwa otrzymało ono niską ocenę – 1.
Po wykonaniu wszystkich prac, mieszkańcy będą mieli do dyspozycji wygodną, funkcjonalną i bezpieczną Chodecką – na całej długości.
Przebudową ul. Chodeckiej oraz budową ronda na skrzyżowaniu z ul. Matki Teresy z Kalkuty było zainteresowanych aż 12 firm. Spośród przesłanych ofert wysokość wielu była poniżej przygotowanego wcześniej kosztorysu. Ostatecznie wybraliśmy opiewającą na niecałe 10,5 mln zł ofertę firmy Krol.
Przedstawiamy wizualizacje
Wszystkie zmiany, które opisujemy powyżej można zobaczyć już na przygotowanych wizualizacjach.