Traktem Królewskim jak po stole. Wyremontujemy nawierzchnię Krakowskiego Przedmieścia - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Warszawa 19115 Miejskie Centrum Kontaktu

Wyszukiwarka

Menu główne

07-02-2024

Traktem Królewskim jak po stole. Wyremontujemy nawierzchnię Krakowskiego Przedmieścia

Wystartował przetarg na remont nawierzchni Krakowskiego Przedmieścia na odcinku między Królewską i Miodową. Dzięki doświadczeniom zdobytym w trakcie remontu Miodowej oraz odcinka od Świętokrzyskiej do Królewskiej, efektem planowanych prace będzie nawierzchnia trwała i odporna na ruch kołowy. Na oferty czekamy do 22 lutego.

Krakowskie Przedmieście. Widok z stronę Nowego Światu.

Krakowskie Przedmieście czeka remont nawierzchni. Właśnie ogłosiliśmy przetarg na jego wykonanie. Na oferty czekamy do 22 lutego. Prace obejmą odcinek od ul. Królewskiej do ul. Miodowej. Prace są potrzebne, choćby ze względu na intensywny ruch autobusów na tym odcinku Traktu Królewskiego.

Remont potrwa 8 miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Główne roboty będą jednak prowadzone w okresie wakacyjnym. Dzięki temu remont będzie mniej uciążliwy. Po nim natomiast znikną wszelkie nierówności. Przede wszystkim jednak ciężkie pojazdy nie będą już takie straszne dla najbardziej reprezentatywnej ulicy Warszawy. Skąd ta pewność? Wykorzystamy doświadczenie nabyte przy remoncie ul. Miodowej.

Obie brukowane, a tylko jedna się psuje

Ulicę Miodową – która jest jednocześnie przedłużeniem Krakowskiego Przedmieścia – wyremontowaliśmy w latach 2017-2018. W celu podkreślenia historycznego charakteru ulicy pojawiła się tam brukowana nawierzchnia. Mimo tego w porównaniu do Krakowskiego Przedmieścia znacznie lepiej znosi obciążenia związane z ruchem kołowym. W dodatku intensywniejszym, bo po ul. Miodowej mogą jeździć pojazdy prywatne.

Z czego wynika taka różnica w wytrzymałości między Miodową a Krakowskim Przedmieściem? Głównie z zastosowanej technologii. Krakowskiego Przedmieście przeszło w 2008 roku generalny remont (to dzięki niemu zawdzięczamy dzisiejszy charakter ulicy). Już w 2015 roku musieliśmy wymienić podbudowę i przełożyć bruk na odcinku do Senatorskiej do Królewskiej. Prace te były doraźne i potrwały kilka dni.

Rok później w ramach przygotowywania dokumentacji projektowej dla ul. Miodowej zleciliśmy także badania stanu nawierzchni i podbudowy na Krakowskim Przedmieściu. W 2017 rozpoczęliśmy remont przystanków i przejścia dla pieszych przy Uniwersytecie Warszawskim. Niedługo później wystartowały prace na ul. Miodowej. W obu przypadkach bruk został ułożony na betonowej podbudowie i połączony spoiwem na bazie żywicy epoksydowej.

Jedna część już zrobiona, teraz druga

Zastosowane na ul. Miodowej i przystankach rozwiązanie rozwiązanie sprawowało się bez zarzutów. Wobec tego w 2019 roku powróciliśmy na Krakowskie Przedmieście i kawałek Nowego Światu, gdzie nabyte doświadczenie pomogło w remoncie pozostałej nawierzchni jezdni na odcinku od ul. Świętokrzyskiej do ul. Królewskiej. Całość została jeszcze zabezpieczona cementową zaprawą betonową.

Teraz chcemy zastosować je ponownie na pierwszym odcinku Traktu Królewskiego, który paradoksalnie będzie ostatnim, który przejdzie takie zmiany. Tym samym całkowicie uwolnimy Krakowskie Przedmieście od nierównej nawierzchni i zabezpieczymy je przed wszelkimi dołami i falowaniami.

Powered by Projectic.pl