Most Łazienkowski został uszkodzony w pożarze 14 lutego 2015 r. Pożar był ogromnym zaskoczeniem nie tylko dla mieszkańców, ale także nas – urzędników. Temperatura, która powstała w wyniku pożaru sięgała niemal 1000 stopni Celsjusza i spowodowała uszkodzenie elementów odpowiedzialnych za nośność przeprawy. Katastrofa, z jaką mieliśmy do czynienia, wymagała wtedy natychmiastowego działania i decyzji podejmowanych z dnia na dzień, w trybie kryzysowym. Koszty ekonomiczne i społeczne wyłączenia z użytkowania jednej z najbardziej uczęszczanych przepraw przez Wisłę w Warszawie szacowano na ok. 1 mln zł dziennie. Mimo tak wielkiej presji czasu, odbudowa została rozpoczęta i ukończona w rekordowym terminie – most był przejezdny po 199 dniach od rozpoczęcia prac, co znalazło uznanie nie tylko wśród mieszkańców, ale także w branży budowlanej. Odbudowa mostu została uznana również wydarzeniem roku 2015 w drugiej edycji plebiscytu „Warszawiaki”.
Dziś Most Łazienkowski jest drugą najpopularniejszą przeprawą w Warszawie. W ciągu doby pokonuje go ponad 120 tys. pojazdów. Wybudowanie nowego mostu kosztowało ponad 100 milionów złotych, a do stworzenia 425 metrów nowej konstrukcji zużyto niemal 5500 ton stali.
Odbudowa mostu stała się też okazją do poprawy infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. Po odbudowie przystąpiliśmy do budowy dodatkowych kładek pod mostem dla rowerzystów i pieszych. Ich otwarcie w sierpniu 2017 r. znacznie poprawiło bezpieczeństwo oraz pozwoliło niezmotoryzowanym w łatwy sposób przeprawić się przez Wisłę.