Ulica Kondratowicza po powstaniu metra - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

07-04-2017

Ulica Kondratowicza po powstaniu metra

Dużo zieleni, nowe chodniki i drogi rowerowe, uporządkowane parkowanie – tak zmieni się ul. L. Kondratowicza, gdy dotrze do niej metro. Miasto rozpoczęło już planowanie modernizacji tej ulicy.

Wizualizacja ulicy Kondratowicza.

Druga linia metra ma mieć 23 km długości i 21 stacji. Plany m.st. Warszawy zakładają dokończenie budowy całej II linii wraz ze Stacją Techniczno–Postojową Mory do 2022 r.

– Za kilka lat metro dojedzie na Bródno i mieszkańcy tego kilkudziesięciotysięcznego osiedla zyskają szybki i sprawny dojazd do centrum miasta – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. – Metro będzie znakomitym środkiem transportu do Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski, do Muzeum Pragi, do Teatru Powszechnego, Ogrodu Zoologicznego i na bulwary wiślane.

Wygodne przesiadki z metra

W 2021 r. na ul. L. Kondratowicza będą dwie stacje metra – przy skrzyżowaniu z ul. św. Wincentego i przy ul. Rembielińskiej. Metro Warszawskie zamówiło już w firmie ILF Consulting Engineers Polska, zwycięzcy konkursu na koncepcję architektoniczną odcinka liczącego w sumie trzy stacje (Zacisze, Kondratowicza, Rembielińska) projekty. Według umowy dokumentacja ma być gotowa jesienią tego roku. Metro Warszawskie wprowadziło zmiany w stosunku do pierwotnych założeń. I tak, stację przy ul. Rembielińskiej przesunięto ok. 30 m na zachód a wyjścia z niej poprowadzone zostały na przystanki tramwajowe. Natomiast stację przy ul. św. Wincentego przesunięto na wschód o ok. 60 m; dzięki temu jedno z wyjść będzie prowadziło na narożnik ulic L. Kondratowicza i św. Wincentego. Dodatkowo jeszcze Tramwaje Warszawskie przedłużą tunel wyjściowy tak, aby można było z niego wyjść na przystanki tramwajowe przy św. Wincentego planowanej linii na „zieloną Białołękę“.

Miejska aleja

Budowa metra na Bródnie to także zmiany na powierzchni. Ulica Ludwika Kondratowicza, główny trakt osiedla, przejdzie przemianę porównywalną z tą, jaka nastapiła na ul. Świętokrzyskiej po zakończeniu budowy centralnego odcinka II linii metra.

Bardzo się cieszę, że już dziś rozpoczynamy przygotowania do modernizacji tej ulicy – mówi Iwona Wujastyk, przewodnicząca Komisji Infrastruktury i Inwestycji Rady Warszawy, inicjatorka zmian. – Za kilka lat zamieni się estetyczną, zieloną aleję.

Koncepcja zmian na ul. L. Kondratowicza zakłada przekształcenie jej w miejską aleję, będącą osią Bródna, wygodną i przyjazną dla wszystkich mieszkańców. Pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku – będą one jednak znacznie bliżej siebie. Dzięki temu możliwe będzie wygospodarowanie przestrzeni na dodatkową zieleń uliczną (szpalery drzew po obu stronach i między jezdniami, krzewy itd.). Powstaną drogi dla rowerów po obu stronach ulicy, a także szerokie i wygodne chodniki. W zatokach wzdłuż jezdni znajdzie się miejsce do parkowania aut.

Lokalne centrum

Ale zmiany na ulicy Kondratowicza związane z budową II linii metra to nie tylko wymiar komunikacji: pieszej, rowerowej, publicznej, samochodowej. To przede wszystkim wielka zmiana jakości przestrzeni publicznej i realizacja postulatów dotyczących Centrum Lokalnego przy ul. L. Kondratowicza, w rejonie Parku Bródnowskiego. Dzięki metru i inwestycji drogowej możliwa będzie realizacja rekomendacji OW SARP dotyczących lepszego powiązania obu stron ulicy i uporządkowania przestrzeni publicznej – chodników, parkowania, małej architektury itp. Już dziś park jest prawdziwym centrum lokalnym, ale jakość jego funkcjonowania może ulec poprawie w zakresie małej architektury, zieleni i funkcji wspomagających aktywność społeczną takich jak np. biblioteka, kawiarnia i toaleta.

– Nadrzędną wartością jest zieleń i zachowanie parku, więc myślimy o działaniach w małej skali – mówi Marlena Happach, dyrektor Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. – O dokładnym programie i lokalizacji tych funkcji będziemy rozmawiać w połowie tego roku. Tak jak przy pozostałych Centrach Lokalnych działamy w ramach konsultacji społecznych połączonych z przygotowaniem koncepcji.

Powered by Projectic.pl