Ulica Miodowa się zmienia - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

27-11-2017

Ulica Miodowa się zmienia

Po kilku tygodniach prac ziemnych, rozpoczęliśmy kolejny etap remontu ul. Miodowej i pl. Krasińskich. Powoli widać już, jak zmieni się ten rejon miasta.

Remont ulicy Miodowej.

Prace toczą się równolegle w dwóch miejscach – remontujemy chodnik przy budynku Sądu Najwyższego oraz chodnik wzdłuż ul. Miodowej. Ostatnie tygodnie to głównie roboty ziemne, związane z układaniem okablowania pod nowe oświetlenie i sygnalizację oraz budowaniem fundamentów pod nowe latarnie. To także niezbędne roboty przy istniejących instalacjach podziemnych – m.in. prace MPWiK związane z kanalizacją, które nadal trwają, ponieważ kanały są w gorszym stanie niż przewidywano przed rozpoczęciem prac. Te roboty nie są zbyt widowiskowe, ale bez nich nie byłby możliwy kolejny etap remontu.

Prace rozpoczęliśmy od rozbiórki starych chodników i krawężników. Pod ziemią konieczna była inwentaryzacja sieci podziemnych – część z nich była niezinwentaryzowana, co utrudniało prace. Wybudowaliśmy nową podbudowę, na której rozpoczęło się układanie nowych płyt granitowych. Montujemy też nowe krawężniki. Wzdłuż ulicy stanęła już część nowych latarni typu Pastorał Warszawski model z 1904 r.

Gruntowna zmiana

Ulica Miodowa na odcinku od ul. Senatorskiej do ul. Świętojerskiej przejdzie gruntowną przebudowę. Na chodniku pojawią się płyty granitowe o wymiarach 50 na 50 cm, wraz z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami (pasami prowadzącymi z płyt ryflowanych i polami decyzji z płyt ostrzegawczych). Płyty granitowe ułożone będą też na przystankach, a wzdłuż każdego peronu pojawią się kamienne płyty ostrzegawcze oraz pole oczekiwania; będą także specjalne krawężniki peronowe ułatwiające podjazd autobusu.

Na jezdni ułożona zostanie nawierzchnia z bloczków granitowych o wymiarach 15 na 30 cm i grubości 18 cm – taka jaką znamy z Krakowskiego Przedmieścia. Inna będzie jednak technologia: kamień zostanie ułożony na betonowej podbudowie a kostki umocowane specjalnym spoiwem na bazie żywicy epoksydowej. Dzięki temu nawierzchnia będzie mocniejsza i mniej podatna na uszkodzenia, a dodatkowo łatwa w rozbiórce. Taką samą nawierzchnię zyskają pasy rowerowe. Na jezdni pojawią się kamienne wyspowe progi zwalniające, które uspokoją ruch a także – aby uniemożliwić omijanie progów zwalniających – wzdłuż pasa rowerowego ułożone zostaną oporniki kamienne. Przejścia dla pieszych otrzymają kontrastującą nawierzchnię z kolorowego kamienia. Powstaną zatoki postojowe przy krawędzi jezdni oraz nowe przejścia dla pieszych – na pl. Krasińskich i przy ul. L. Schillera.

Zmiany na skrzyżowaniach

Ważnym elementem będzie przebudowa skrzyżowań, a wraz z nią przebudowa sygnalizacji świetlnych. Zlikwidowana zostanie sygnalizacja na skrzyżowaniu ulicy Miodowej i Kapitulnej, przebudowane będą sygnalizacje na skrzyżowaniu ulic Plac Krasińskich – Świętojerska, Miodowa – Długa i Miodowa – Senatorska. Światła będą działać w pełnej koordynacji. Planowane prace obejmą także przebudowę oświetlenia ulicznego. Projekt zakłada zamontowanie 35 replik słupa typu Pastorał Warszawski model z 1904 r. o wysokości 11,5 m, wraz z oprawami ozdobnymi LED (ciepłe białe światło). Przejścia dla pieszych zostaną doświetlone kontrastowym, białym światłem.

Wykonawcą remontu jest firma Strabag a jego koszt to 20 992 061 zł.

Powered by Projectic.pl