To były kompleksowe prace, które zakładały gruntowny remont ulicy, jednak bez wprowadzania zmian w organizacji ruchu i przy zachowaniu dotychczasowej liczby miejsc postojowych. Jezdnia została całkowicie rozebrana i wybudowana od nowa – zyskała nowe kamienne krawężniki, podbudowę z kruszywa i została wzmocniona siatką szklaną. Wydłuży to trwałość remontu. Na nowym asfalcie odtworzyliśmy oznakowanie poziome. Wzdłuż drogi pojawiły się nowe krawężniki i opaska. Zmiany korzystnie wpłyną na bezpieczeństwo i komfort podróżowania.
Poprawę odczują także piesi i pasażerowie komunikacji miejskiej. Nową nawierzchnię z płyt o wymiarach 50/50 cm otrzymały chodniki. Aby ułatwić poruszanie się osobom z dysfunkcją wzroku, na chodnikach pojawiły się ryflowane płyty prowadzące, a na przystankach autobusowych płyty ostrzegawcze. Przy przejściach dla pieszych obniżyliśmy krawężniki.
Kompleksowy remont objął też przystanki autobusowe, które wyposażyliśmy w krawężniki peronowe. Zaokrąglony profil oraz zwiększona wysokość (16 cm) pozwalają autobusom precyzyjnie zatrzymać się jak najbliżej krawędzi peronu. Dzięki temu wszystkim pasażerom zdecydowanie łatwiej wsiąść lub wysiąść z niskopodłogowego pojazdu.
Nową nawierzchnię z kostki kamiennej otrzymały parkingi, zjazdy, wysepki i azyle. Aby poprawić widoczność, a co za tym idzie bezpieczeństwo, gruntowny remont przeszło oświetlenie ulicy. Zamontowaliśmy nowoczesne latarnie: w sumie to 40 słupów i 66 opraw. Wszystkie przejścia na remontowanym odcinku zostały dodatkowo doświetlone.