Usunęliśmy bariery architektoniczne na Ursynowie - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Menu główne

13-11-2020

Usunęliśmy bariery architektoniczne na Ursynowie

Odnowione chodniki, obniżone krawężniki, zamontowane płyty ostrzegawcze i wyremontowane schody. To efekty naszych działań w 13 lokalizacjach na Ursynowie, gdzie poprawiliśmy dostępność warszawskiej infrastruktury. To kolejna dzielnica, w której przeprowadziliśmy takie prace.

Przestrzeń miejska powinna być komfortowa i dostępna dla wszystkich. Obniżanie krawężników czy montaż płyt ostrzegawczych lub pasów prowadzących to zazwyczaj niezbyt wielkie inwestycje, ale istotne zwłaszcza dla lokalnej społeczności. To właśnie one niwelują bariery architektoniczne i sprawiają, że wzrasta poziom bezpieczeństwa osób starszych czy niepełnosprawnych, a także matek z wózkami, rowerzystów i pieszych.

Lepsze dojścia do stacji metra

W tym roku większy nacisk położyliśmy na zgłoszenia mieszkańców. Bardzo dużo otrzymaliśmy ich z Ursynowa, dlatego zdecydowaliśmy, że to tam w drugiej połowie tego roku przeprowadzimy prace. We wszystkich trzynastu wytypowanych lokalizacjach skończyły się na początku listopada. Najczęściej wiązały się z poprawą dojścia do pobliskich stacji metra, a zarazem znajdujących się nieopodal przystanków autobusowych, budynków użyteczności publicznej czy sklepów.

Na pierwszy ogień poszedł oczekiwany od dłuższego czasu remont schodów przy wyjściu ze stacji metra Stokłosy w kierunku ul. Bacewiczówny – o jego zakończeniu informowaliśmy w osobnym komunikacie. Następnie wymieniliśmy fragmenty chodnika na ok. 300 m kw. przy północno-zachodnim i północno-wschodnim wejściu do stacji metra Ursynów. Zamontowaliśmy tam płyty ostrzegawcze – przy schodach oraz przy zjeździe na długości ok. 25 m. Dodatkowo przy północno-zachodnim wejściu zainstalowaliśmy 5 stojaków rowerowych.

Infrastruktura na bardziej przyjazną zmieniła się także przy południowo-wschodnim wejściu do stacji metra Imielin. Tam wyremontowaliśmy ok. 400 m kw. chodnika. Aby poprawić bezpieczeństwo i komfort osób niewidomych i niedowidzących, zamontowaliśmy płyty ostrzegawcze i pasy prowadzące.

Prace prowadziliśmy również w kilku innych miejscach przy al. Komisji Edukacji Narodowej. Na wysokości numerów 26, 83 i 103 obniżyliśmy krawężniki przy miejscach postojowych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych i dokonaliśmy regulacji wysokościowej chodnika. W sąsiedztwie budynku z al. KEN 94 w adresie zainstalowaliśmy płyty ostrzegawcze przy przejściach dla pieszych, podobnie jak w rejonie adresów ul. Polinezyjska 1 i ul. Hawajska 6. W tych dwóch ostatnich lokalizacjach dokonaliśmy także regulacji krawężnika. Z kolei przy al. KEN 84 wymieniliśmy chodnik na powierzchni ok. 20 m kw. i płyty ostrzegawcze.

 

Bez zbędnych stopni

Usprawniliśmy także dojście do przejścia podziemnego pod ul. Dolina Służewiecka od strony ul. Koncertowej. Wiedzie tam asfaltowa dróżka, z której korzystają piesi i rowerzyści. Jeszcze do niedawna miłośnicy dwóch kółek musieli tam jednak omijać cztery niskie stopnie. W ramach wymiany nawierzchni zlikwidowaliśmy je – nie jest tam na tyle stromo, by były konieczne. Dzięki temu poprawiliśmy drogę rowerzystom w stronę przejścia i dalej do al. Jana Rodowicza „Anody”.

Całość prac na Ursynowie zamknęły obniżenie i regulacja krawężników oraz instalacja płyt ostrzegawczych przy ul. Karczunkowskiej 30, a także przy skrzyżowaniu tej ulicy z ul. Sarabandy.

Usuwanie barier architektonicznych trwa przez cały rok. Od stycznia prace prowadzone były w wielu lokalizacjach w kilku dzielnicach, m.in. na Białołęce, Bielanach i we Włochach. Udogodnienia wprowadzamy nie tylko w pojedynczych miejscach, ale także podczas większych remontów – nawierzchni jezdni, chodników, ścieżek rowerowych czy przystanków autobusowych.

13 działań w 13 lokalizacjach:

  • wyjście ze stacji metra Stokłosy w kierunku ul. Bacewiczówny – remont schodów,
  • północno-zachodnie i północno-wschodnie wejście do stacji metra Ursynów – wymiana fragmentów chodnika na ok. 300 m kw., montaż płyt ostrzegawczych przy schodach oraz przy zjeździe na długości ok. 25 m, instalacja 5 stojaków rowerowych przy północno-zachodnim wejściu,
  • południowo-wschodnie wejście do stacji metra Imielin – remont chodnika na powierzchni ok. 400 m kw., montaż płyt ostrzegawczych i pasów prowadzących,
  • al. Komisji Edukacji Narodowej 26 – obniżenie krawężników przy miejscach postojowych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych i regulacja wysokościowa chodnika,
  • al. Komisji Edukacji Narodowej 83 – obniżenie krawężników przy miejscach postojowych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych i regulacja wysokościowa chodnika,
  • al. Komisji Edukacji Narodowej 103 – obniżenie krawężników przy miejscach postojowych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych i regulacja wysokościowa chodnika,
  • al. Komisji Edukacji Narodowej 94 – instalacja płyt ostrzegawczych przy przejściach dla pieszych,
  • rejon al. Komisji Edukacji Narodowej i ul. Polinezyjskiej 1 – instalacja płyt ostrzegawczych przy przejściach dla pieszych i regulacja krawężnika,
  • rejon al. Komisji Edukacji Narodowej i ul. Hawajskiej 6 – instalacja płyt ostrzegawczych przy przejściach dla pieszych i regulacja krawężnika,
  • al. Komisji Edukacji Narodowej 84 – wymiana chodnika na powierzchni ok. 20 m kw. i płyt ostrzegawczych,
  • dojście do przejścia podziemnego pod ul. Dolina Służewiecka od strony ul. Koncertowej – usprawniliśmy dojście poprzez likwidację czterech niskich stopni i położenie nowej nawierzchni asfaltowej,
  • ul. Karczunkowska 30 – obniżenie i regulacja krawężników oraz instalacja płyt ostrzegawczych,
  • skrzyżowanie ul. Karczunkowskiej z ul. Sarabandy – obniżenie i regulacja krawężników oraz instalacja płyt ostrzegawczych.

Powered by Projectic.pl