Pas drogowy jest stale przez nas kontrolowany. Zwracamy uwagę, czy znajdujące się tam obiekty, w tym reklamy, są usytuowane tak, że nie wpływają na zagrożenie bezpieczeństwa. Sprawdzamy także, czy mają odpowiednie zezwolenie.
We wrześniu przeprowadziliśmy 1666 kontroli pod kątem umieszczania reklam. W wyniku naszych działań zostało usuniętych 165 nielegalnych obiektów, umieszczonych w pasie drogowym bez zgody zarządcy drogi.
Wszczęto też 142 postępowania administracyjne zmierzające do ukarania właścicieli nielegalnych nośników oraz wydano 196 decyzji administracyjnych nakładających kary.
Takie efekty to nie tylko rezultaty całodobowej kontroli naszych pracowników w ramach bieżących obowiązków. Bardzo pomocni są również mieszkańcy, którzy informują nas o nielegalnych obiektach. Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem jest interwencja w Miejskim Centrum Kontaktu pod numerem 19115. Zachęcamy do korzystania z tego właśnie sposobu.
Nielegalne nośniki, które zostały usunięte, trafiają do naszego magazynu. Tam czekają na właściciela. Kierujemy do niego prośbę o odbiór. Naliczamy też koszty usunięcia, transportu i przechowywania, które właściciel musi pokryć. Nośniki nieodebrane od ZDM-u lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.