Usunięte kolejne nielegalne reklamy. Bilans marca - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

08-04-2022

Usunięte kolejne nielegalne reklamy. Bilans marca

136 ulic skontrolowały w marcu nasze służby pod kątem umieszczania reklam. Efektem usunięcie 60 reklam, które znajdowały się w pasie drogowym bez stosownego zezwolenia.

Budynek z nielegalnie postawionymi na nim reklamami, przed i po ich uprzątnięciu.

Nielegalne reklamy mogą powodować zagrożenie, zasłaniając widoczność kierowcom. Często uprzykrzają też życie pieszym. Zwłaszcza ustawione na chodnikach tzw. potykacze „zabierają” miejsce przechodniom. Dlatego wykorzystanie pasa drogowego jest przez nas stale kontrolowane pod kątem działalności niezwiązanej z funkcją drogi. Zwracamy uwagę, czy znajdujące się tam obiekty są usytuowane tak, że nie utrudniają poruszania się. Sprawdzamy także, czy mają odpowiednie zezwolenie.

W marcu przeprowadziliśmy 1165 kontroli pod kątem umieszczania reklam. W wyniku naszych działań zostało usuniętych 60 nielegalnych obiektów, umieszczonych w pasie drogowym bez zgody zarządcy drogi.

Wszczęto też 187 postępowań administracyjnych zmierzających do ukarania właścicieli nielegalnych nośników oraz wydano 66 decyzji administracyjnych nakładających kary.

Takie efekty to nie tylko rezultaty całodobowej kontroli naszych pracowników w ramach bieżących obowiązków. O miejscach, w których mogą znajdować się nielegalne obiekty (w tym reklamy), nasi kontrolerzy bardzo często dowiadują się od mieszkańców. Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem jest interwencja w Miejskim Centrum Kontaktu pod numerem 19 115. Zachęcamy do korzystania z tego właśnie sposobu.

Miejsce z nielegalnie zainstalowaną reklamą, przed i po jej usunięciu.

 

Usunięte przez nas reklamy trafiają do magazynu ZDM, gdzie czekają na właściciela. Kierujemy do niego prośbę o odbiór. Naliczamy też koszty usunięcia, transportu i przechowywania, które właściciel musi pokryć. Nośniki nieodebrane lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.

Zgodnie z ustawą o drogach publicznych, kara za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi to dziesięciokrotność opłaty za okres, w którym reklama była wyeksponowana. Opłaty za zajęcie pasa drogowego pod nośnik są różne i zależą m.in. od wielkości reklamy, czasu jej umieszczenia i kategorii drogi. Przykładowo pas drogowy drogi powiatowej był zajęty przez 30 dni przez reklamę z przewijaną powierzchnią reklamową typu „scroll” o powierzchni 5 m kw., a stawka opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosiła 3,10 zł. Mnożąc te wartości, kwota kary wyniosła 4650 zł.

Powered by Projectic.pl